  • Data: 2015-01-02 19:04:38
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 17:46:10 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > w sam raz?
    >
    > A nie wiem ile by było w sam raz bo przeciez nie tylko o czary chodziło. Dla nas
    jest oczywiste ze oskarzenie o czary to bzdura - ale wtedy to nie mogli tego
    wiedziec. A własnie katolicyzm najbardziej ostrożnie podchodził do tematu i ofiar
    było najmniej. A że były - nie przecze. Niestety próba oceny bez osadzenia w
    kontekscie historycznym jest z załozenia ułomna.

    > Ja sie wypowiadam jako katolik i przedstawiam punkt widzenia katolika.
    >

    > b.

    Fakt że w krajach protestanckich zamordowano ponad połowę z tych 35 tysięcy. Znaczy
    to że w krajach podległych Watykanowi zamordowano trochę mniej niż połowę. Było ok 80
    tysięcy procesów o czary. Nie możesz stwierdzić że ja tam panie nie wiem że wszyscy o
    czary. Bo to zostało stwierdzone. To jaki jest punkt widzenia katolika jeśli idzie o
    zamordowanie dziesięciu tysięcy skazanych na spalenie na stosie za czary? Dalej
    trochę za dużo? Jeśli dalej za dużo to ile było by w sam raz? Tak prywatnie. Nie razi
    Cie że należysz do organizacji winnej ludobójstwa?