  • Data: 2015-01-07 17:30:36
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m8jm8p$p2$...@n...news.atman.pl...

    > Uważasz, że ich obchodzi to, że jest ich np. 4% a nie 95%?
    > Na początku było to zaledwie 13 osób + szef i słabiej od
    > tego chyba nie wierzyli...

    Oczywiście ich wiara nie zależy od tego ilu ich jest, ale dlaczego mają
    "cierpieć" za niewierzącą większość która podaje się za katolików?

    > Ale ich formalnej organizacji zależy i do tego argumenty statystyczne
    > się przydają. Nawet można to elegancko ubierać w argumenty demokratyczne i
    > poniekąd nawet słusznie.

    Ale według wierzących KK to nie hierarchia ale "wspólnota wiernych" czy
    jakoś tak. To _oni_ są kościołem.

    > Dlaczego np. Świadkowie Jehowy nie mają podobnego wpływu
    > na politykę państwa? Moim zdaniem to jest wyłącznie kwestia skali.

    A KK ma? Według moich obserwacji to ostatnim momentem gdy KK miał coś do
    powiedzenia był okrągły stół. Już kilka lat później wygrana Kwaśniewskiego z
    Wałęsą pokazała że głos KK nie ma praktycznie żadnego znaczenia.

    > Deklaruje, a potem w liczbie co najmniej kilku milionów
    > biegnie do wróżki lub ogląda EzoTV,

    No cóż ja też tego nie rozumiem. Choć z drugiej strony równie bardzo nie
    rozumiem jak osoba niewierząca może iść do wróżki :-)

    > pomimo, że Biblia
    > jasno pisze, by wróżki wyprowadzić poza miasto i zatłuc kamieniem. :-)

    Ale to stary testament, nowy nakazuje miłować tych co "zbłądzili".

    W starym znajdzie się więcej "kwiatków" żeby tylko "nie pozwolisz żyć
    mężczyźnie współżyjącemu z mężczyzną" przytoczyć. (cytat nie wiem, czy
    dokładny ale sens oddaje)

    No ale od tak dosłownej interpretacji to już nawet Żydzi odeszli, a
    niektórzy protestanci zaakceptowali tych ludzi jako wierzących i kapłanów.

    Pozdrawiam
    Ergie