  • Data: 2015-01-07 17:57:33
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:

    > Oczywiście ich wiara nie zależy od tego ilu ich jest, ale dlaczego mają
    > "cierpieć" za niewierzącą większość która podaje się za katolików?

    Rozumiem, ale to _ich_ problem, a nie mój czy Twój. Tak to sobie
    sami zorganizowali, że w obecnych czasach praktycznie nie da się
    wylecieć ze wspólnoty, więc sami też muszą to odkręcić. Stąd też
    bierze się moje relatywnie znacznie większe uznanie m.in. dla ŚJ,
    że mają mechanizmy pozbywania się pseudowspółwyznawców i z nich
    dość intensywnie korzystają.

    > Dlaczego np. Świadkowie Jehowy nie mają podobnego wpływu
    >
    > A KK ma?

    No cóż, do podpisania konkordatu pastafarianie nie doprowadzili,
    a KK tak. A to jest element systemu prawnego w Polsce. Co, nawiasem
    mówiąc, uporządkowało nieco panujący w tej dziedzinie bajzel.

    > Ale to stary testament, nowy nakazuje miłować tych co "zbłądzili".

    Sęk w tym, ze starego nikt nie unieważnił, a wręcz potwierdził ważność:

    "*Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo* albo Proroków. Nie
    przyszedłem znieść, ale wypełnić. 18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam:
    Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, *ani jedna jota, ani jedna kreska
    nie zmieni się w Prawie*, aż się wszystko spełni. 19 Ktokolwiek więc
    zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak
    ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia
    i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim.

    Zgadniesz, kto to mówi? ;-)))

    > No ale od tak dosłownej interpretacji to już nawet Żydzi odeszli

    Widać wiedza lepiej, co Bóg chciał powiedzieć dyktując swoje zalecenia.
    Elastyczność moralna. :-)

    Pozdrawiam, Piotr