  • Data: 2015-01-08 11:26:45
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m8lk71$tfq$...@d...me...

    > prawie każda wieś ma kościół. Ile z nich ma szkołę?

    Dziś może i tak ale pisaliśmy o "dawniej".
    A dawniej szkoły* jak najbardziej były ale kościołów niet. Dopiero w latach
    90-tych budowali, ale i tak nie wszędzie. A szkoły były nawet w wioskach
    liczących po kilkuset mieszkańców. Mój kuzyn w latach 80-tych chodził pod
    Krakowem do takiej gdzie cała "szkoła" (8 klas) to było 20-kilka dzieci.

    Dziś tych szkół już nie ma, ale to nie zmienia faktu że dawniej były.
    Natomiast po reformie wprowadzającej gimnazja gdy sporo takich małych
    wiejskich szkółek zlikwidowano wprowadzono busy dowożące dzieci, więc tym
    bardziej łatwiej jest posłać dziecko do szkoły niż do salki katechetycznej.

    > a po co mają chodzić skoro w tym wątku wykazano, że katolików jest
    > zdecydowana mniejszość?

    Nie wiem, po co. Mnie nie pytają. Ja nie pisałem że "mają" chodzić. Ja tylko
    twierdzę że jeśli gdzieś lokalna większość _chce_ to nie widzę powodu by jej
    tego nie ułatwić skoro mnie i moim dzieciom niczego to nie utrudnia.

    Pozdrawiam
    Ergie