  • Data: 2015-01-08 15:17:30
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:b767020b-42e2-4a73-936b-a4349503605f@go
    oglegroups.com...

    > Zapytaj przy okazji o kapelanów. Dostali od razu etaty oficerskie i
    > związane z tym pensje i przywileje.

    O kapelanów już Ci mogę odpowiedzieć - to żołnierze się domagali kapelanów a
    nie księża się pchali do wojska. Zostało to tylko sformalizowane, bo w PRL'u
    było nieoficjalnie.

    Ostatnim razem go pytałem dlaczego nauczanie KK jest takie że osoba będąca w
    ponownym małżeństwie nie może przystępować do sakramentów skoro boże
    miłosierdzie jest nieograniczone. No i udało mu się "wybrnąć": boże
    miłosierdzie jest nieograniczone więc nikt ich nie potępia i nie twierdzi że
    nie będą zbawieni ale do sakramentów przystępować nie mogą bo po pierwsze
    powoduje to zgorszenie i biada i kamień u szyi (nie pamiętam cytatu) a po
    drugie Jezus miał powiedzieć do prostytutki: "idź i nie grzesz _więcej_", a
    ludzie pozostający w związkach niesakramentalnych aby nie grzeszyć więcej
    musieliby z nich wpierw zrezygnować.

    Cóż w świetle ich wiary to co powiedział jest dość spójne choć moim zdaniem
    niemiłosierne :-)

    A tak mi się przypomniało i poszukałem w archiwum:

    Umiera papież i idzie do nieba, a u bramy do nieba spotyka św. Jana.
    - Kim jesteś? - pyta św. Jan.
    - Wysłannikiem św. Jana na ziemi.
    - Ej, sorry ja jestem św. Jan i jakoś cię nie kojarzę.
    - No jestem zastępcą Pana Boga na ziemi - papieżem.
    - Poczekaj pójdę pogadać z szefem.
    - Ej, szefie znasz tego typa spod bramy?
    - Nie, nie znam go, ale poczekaj może Jezus go zna. Ej, Jezus znasz tego
    typa spod bramy?
    - Nie, nie znam go, ale pójdę z nim pogadać.
    Po kilku minutach Jezus przychodzi cały radosny i mówi:
    - Ojcze pamiętasz to kółko rybackie co założyłem około 2000 lat temu?
    - No pamiętam.
    - To ono jeszcze istnieje!

    Na takim poziomie dopiero zaczyna się fajna dyskusja, ale to już wymaga
    księdza lub katolika na trochę wyższym poziomie i z pewnym dystansem do
    życia. Pierwsze pytanie to np. skąd wiadomo że współczesna eucharystia to to
    co Jezus miał na myśli mówiąc "to czyńcie na moją pamiątkę". :-)

    Pozdrawiam
    Ergie