  • Data: 2015-01-08 13:19:55
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:7f2cdda9-6bd8-4db9-993e-eead6b43bf9a@go
    oglegroups.com...

    > A przy okazji księża dostali nauczycielskie etaty itp.
    > Tak dla wygody;)

    Dobre :-)
    W sumie nie zwróciłem uwagi, ale masz rację - co do zasady pobieranie
    pieniędzy za uczenie religii jest co najmniej dziwne w świetle: "idźcie i
    głoście...".
    W sumie to podsunąłeś mi ciekawe pytanie, którego nie omieszkam zadać
    znajomemu księdzu gdy się następnym razem spotkamy by pogadać przy kawie.

    A co do tego czy to "przywilej" mam wątpliwości w świetle tego że wielu z
    niego zrezygnowało i religii uczą świeccy katecheci. Np. w szkole do której
    chodzą moje dzieci ksiądz uczy tylko tych co się przygotowują do pierwszej
    komunii, a pozostałe klasy katecheta. W przedszkolu katechetą jest rodzic
    jednego z uczniów. W pobliskich Gliwicach jest podobnie - np. Katechetką
    jest moja koleżanka.

    No ale wracając do meritum: na Śląsku rodzice chcieli by ich dzieci miały
    dodatkowo niemiecki (i mają), na Kaszubach mają kaszubski (i mają) więc jak
    gdzieś chcą by miały religię to niech mają.

    Pozdrawiam
    Ergie