eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
  • Data: 2011-01-08 13:56:02
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Anna Izabela napisal:
    > Mnie jest żal.

    W stylu 'żal mi wystrzelanych amerykańskich Indian'?

    > Tęsknię za Tobą, Żydzie. (nie moje)

    Niespecjalnie tęsknię. Może dlatego, że mam z nimi bezpośredni kontakt,
    na Ukrainie i w Izraelu. Normalni ludzi za wyjątkiem ortodoksów, podobnie
    jak przeciętni Polacy też są normalni poza grupą nawiedzonych moherów.
    Przypisujesz im jakieś nadnaturalne cechy, indywidualne i grupowe, mitologizujesz
    in plus, podobnie jak mkarwan - in minus. Ich obecność w polskim społeczeństwie
    nie była neutralna, a w pamięci zapisali się zarówno fabrykanci-filantropi,
    fundujący stypendia, budujący domy dla robotników (vide twoja Łódź),
    jak i cwani lichwiarze bezwzględnie niszczący zadłużone rodziny, czy sklepikarze
    w rasistowskim stylu wycinający polską konkurencję. Zgadnij, kto mocniej zapisze
    się w pamięci: filantrop czy lichwiarz?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek