eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[OT] Budynek mieszkalny przy głównej ulicy w Krakowie › Re: [OT] Budynek mieszkalny przy głównej ulicy w Krakowie
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] Budynek mieszkalny przy głównej ulicy w Krakowie
    Date: Thu, 7 May 2015 14:28:00 +0200

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Z tego co pamiętam Jesteś ze śląska?

    Ano

    > Więc chociaż w raz w życiu jechałeś 94 z Katowic do Krakowa przez Olkusz.

    A nie raz i nie dwa. Nawet tej wiosny.

    > I między Krakowem a Olkuszem jest jeden ciągnący się Obszar zabudowany.

    Szczerze powiedziawszy nie wiem, ale skoro tak piszesz to pewnie tak jest.

    > A wystarczy dobrze się przyjrzeć i okazuje się że praktycznie
    > jest to tylko jedna linia budynków.

    No za wiele to tam domów nie widać to prawda.

    > Za nimi nic nie ma.
    > Ale oczywiście to kierowcy są dziwni bo chcą szybko jechać.

    To nie tylko problem kierowców i nadmiernych ograniczeń, ale weź teraz
    pociągnij telefon lub gaz. Niestety u nas szczególnie na wsiach to norma że
    prze zlata budowano się bez ładu gdzie kto chciał i terma mamy takie efekty.

    > USA ma wiele wad ale w miastach a załaszcza pod nimi najpierw
    > są drogi i infrastruktura a potem reszta.
    > Sam widziałem...

    Nie tylko w USA. Np. Niemcy i Austriacy też mają bardzo ostre przepisy
    planistyczne i jak np. gmina przeznacza jakiś kwartał pod zabudowę to gdzie
    indziej pozwolenia nie dostaniesz aż działki na tym nie zostaną zabudowane w
    jakimś tam procencie. I to ma sens.

    [ciach]

    > Kto to kupuje?????
    > Jeszcze raz rozumie 5 lat temu!!!
    > Ale teraz !!!!!!!!!!!!!

    No u nas już inwestycje wyhamowały. W zasadzie w Gliwicach i Zabrzu
    praktycznie mieszkań na sprzedaż się już nie buduje, a sporo stoi pustych.
    Kilka firm nawet zrezygnowało z budowy na już kupionych działkach i czekają
    na lepsze czasy.

    Choć z drugiej strony trzeba przyznać że sporo mieszkań jednak ubywa bo są
    przeznaczane na firmy. W centrum w kamienicach coraz więcej firm, a coraz
    mniej mieszkańców, więc mimo odpływu kilkunastu tysięcy mieszkańców zarówno
    z Gliwic jak i z Zabrza to zbyt dużych spadków cen nie widać.

    Pozdrawiam
    Ergie