eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: [OT] Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-28 10:49:50
    Temat: Re: [OT] Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    >>>> Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w
    >>>> kolko o tym samym.
    >>>
    >>> Nie o same ksenony chodzi. Sam nie wymieni bo to już nie te auta gdzie
    >>> spręzynkę odgiąłeś palcami i już żarówka w ręku.
    >>> Wymiana w warsztacie ksenonów w VW Passat kosztowała bagatela 850zł :)
    >>
    >> Masz na myśli chyba ASO VW ;) No ale oni tak liczą. Przykładowo,
    >> widziałem fakturę za wymianę kół letnich na zimowe (całe koła, z
    >> felgami). Stawka za roboczogodzinę standardowa, jak to w serwisie. Ale
    >> czas wymiany: 4 godziny :))
    >
    > Pewien Austriak ale nie upgradowany lecz taki prawdziwy, dobrze znam go
    > bo to mój szwagier jest, ma jakieś tam sobei dwa auta. Każde auto wozi
    > tylko do ichszych ASO. Na swoje auto od lat wydaje co roku 2400Euro na sam
    > tylko przegląd mimo że dawno już jest po gwarancji i nie interesuje go to
    > że najczęściej jest to tylko taki zestaw czynności jak wyciągnięcie
    > bagneta i wytarcie go ściereczką oraz sprawdzenie luzów na szarpaku czy
    > ewentualna wymiana żarówki.

    Nie wiem co to za ASO, myślę że nie do końca to tak wygląda. Ja serwisuję
    auto w ASO toyoty i mimo początkowej niechęci, jestem często miło
    zaskoczony. Fakt, że rąbią np. na oleju (na bagnecie do stanu brakuje może
    200ml lub jest stan, a oni kasują mnie zawsze za cały litr), ale wiele
    czynności jest naprawde tanich, np. wymiana tarcz i klocków na tylnej osi
    kosztuje chyba 140zł. Ostatnio podczas przeglądu coś tam naprawiali (nie
    pamiętam już co, ale to była jakaś typowa część eksploatacyjna) i zrobili to
    w ramach gwarancji.
    Zanim kupiłem u nich samochód, poszedłem do serwisu i poprosiłem o
    zestawienie wszystkich przeglądów przez 3 lat wraz z cenami. Okazało się, że
    całkowity koszt (wraz z częściami) to ok. 11 tys. zł. Do tej pory, a auto ma
    ponad 2 lata i 50 tys. przebiegu, żaden przegląd nie był droższy niż te z
    tego niezobowiązującego wykazu, a większość była tańsza o jakieś 100-300zł.
    Może dlatego, że wynegocjowałem u nich 10% rabat na czynności serwisowe.
    Oczywiście nie wierzę w jakieś nadludzkie umiejętności mechaników z aso
    toyoty i sam znam zdolniejszych mechaników :)

    --
    Bartek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1