    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (OT) Polska w UE takie moje spostrzeżenia
    Date: Tue, 06 May 2014 10:22:38 +0200
    <lk698q$eeb$16@dont-email.me> <lk7qhs$tql$1@news.task.gda.pl>
    <lk85nh$gkf$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <lk8cvj$r21$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <lk8jrj$cnf$1@speranza.aioe.org>
    <1...@g...com>
    <lk8nhb$m4a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk90dm$d7a$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <lk9jri$ctp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>

    W dniu 06.05.2014 08:48, Adam pisze:

    > To, ze JKM powolal kilka lat temu Fundacje Indywidualnego Ksztalcenia -
    > fundacje ktora pomaga w rozwoju intelektualnym osobom niepelnosprawnym
    > tez populizm? :-) No chyba nie, bo pewnie nawet o tym nie wiesz :)

    A Hamas prowadzi działalność humanitarną. I co z tego wnioskujesz?

    > Organizowanie paraolimpiady to oddzielanie gruba kreska osob
    > niepelnosprawnych od pelnosprawnych. W edukacji tworzy sie specjalnie
    > klasy integracyjne i jest to uwazane za dobre. To czemu rowniez nie
    > w sporcie? :-)

    Edukacja to nie sport. W normalnym życiu też staramy się (jako
    społeczeństwo) jak najlepiej umożliwić niepełnosprawnym ruchowo
    normalne, samodzielne życie.

    > Czy facet ze sztuczna noga rzeczywiscie ma mniejsze szanse
    > w biegach niz facet z dwiema prawdziwymi?

    Czasem mniejsze, czasem większe.

    W sporcie takim bardziej profesjonalnym tradycyjnie ważną sprawą jest
    równanie potencjalnych szans, o uczciwą rywalizację - stąd podział ze
    względu na płeć, zakaz pewnych rodzajów dopingu (w sumie to też dla
    dobra samych sportowców) oraz podział na STAHSów oraz ludzi z
    modyfikacjami lub brakami (i tam też mogą być dalsze podziały - bo
    trudno żeby ktoś z wyłącoznymi nogami grał w ping-ponga z kimś, kto musi
    paletkę trzymać w zębach))

    > Korwin to doskonale podwumowuje - skoro jest olimpiada dla niepelnosprawnych
    > to czemu nie organizuje sie tez olimpiady dla debili (w sensie naukowym,
    > czyli ludzi o odpowiednio niskim IQ)?

    A co, chciałby wystartować?

    > Czemu nie ma olimpiady dla karlow,

    Nie ma?

    > czemu nie ma olimpiady tylko dla kobiet? :-)

    Ależ jest. Tradycyjnie występuje równolegle z olimpiadą tylko dla mężczyzn.

    > No nie kazdy nadaje sie zeby
    > na olimpiadzie wystapic, bo nie kazdy ma do tego warunki. Niepelnosprawny
    > nie ma dwoch nog, ja jestem za wolny, a jeszcze ktos inny jest za gruby
    > albo genetycznie ma slaby organizm.

    No i?

    > Media wszystko przekrecaja - Korwin wlasnie z tego wzgledu ze bardzo szanuje
    > niepelnosprawnych (przypominam - powolal fundacje w ktorej szkoli sie ludzi
    > niepelnosprawnych intelektualnie - rozwija sie to co niepelnosprawny ma
    > sprawne czyli umysl), nie chce zeby ich dyskryminowac. Bo tworzenie
    > paraolimipady to dyskryminacja osob niepelnosprawnych.

    Brednie.

    > Przyznac sie - kto ogladal rozpoczecie, zakonczenie i same zawody
    > paraolimpijczykow w tym roku? Znacie chociaz jednego zlotego medaliste?

    Ja nie oglądałem ani jednej, ani drugiej. Oglądałem tylko otwarcie tej
    olimpiady w Londynie z uwagi na m.in. Rowana Atkinsona ;)