    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OT Slider do kamery
    Date: Tue, 15 Jul 2014 13:24:02 +0200

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Może komuś rzuciło się w trakcie budowy/wykańczania jakieś ustrojstwo na
    > którym mógłbym to zbudować?

    Hmm, najważniejsze by "wózek" dobrze się poruszał. Z jednej strony bez
    zbędnych oporów ale z drugiej nie może tez podskakiwać. Tanie systemy do
    szaf do zabudowy tego warunku nie spełniają. W szafach ze szklanymi
    przesuwanymi drzwiami widywałem łożyskowane rolki ale pojedyncze. Musiałbyś
    na czymś zamontować dwie szyny równolegle i zrobić wózek na czterech
    rolkach - IMO to byłoby za duże i niestabilne no i nie wiem, czy t oby
    wyszło taniej niż gotowe rozwiązania.

    Pozostają jeszcze systemy do drzwi przesuwanych w kabinach prysznicowych -
    tez widywałem łożyskowane i w sumie mniejsze niż te meblowe więc może dałoby
    się zmontować cos kompaktowego.

    Jeśli ma być tanio to ja bym na początek spróbował od innej strony. W LM czy
    Castoramie można kupić aluminiowe kształtowniki i rurki. Kupiłbym dwie rurki
    fi 5mm i dwa kątowniki lub profile zamknięte ok 1x1cm oraz listwę 1mm na
    30mm.

    Do tej listwy przykleiłbym te rurki tak by powstały "tory". Od spodu dla
    usztywnienia dałbym profile lub kątowniki tak powstałaby dosyć sztywna i
    zarazem lekka i tania szyna. Następnie wybrałbym się do sklepu z zabawkami i
    kupił autko z gumowymi oponami na metalowych felgach. ściągnąłbym opony,
    wywalił karoserię, a do podwozia przykleił mocowanie statywowe. A jak się
    okaże że taki wózek zrobiony z autka źle jeździ to bym zamówił w sklepie
    modelarskim 4 felgi i dwie ośki i to zmontował.

    Jak sobie zrobisz taki choćby prosty model to już będziesz wiedział czego Ci
    w nim brakuje i jak go ewentualnie dalej rozwijać.

    Pozdrawiam
    Ergie