eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
  • Data: 2016-02-04 08:49:14
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-23 o 22:54, Budyń pisze:
> [...]
    produkcję opanują roboty. Roboty oczywiscie są czyjeś - jakiejs grupy własciceli.
    > nie musi chcieć, ja tez nie chce płacic podatków a płacę.
    >
    > ale dalej: a kto i za co kupi ich produkty?
    >

    > b.

    Kupią inni, którzy mają inne roboty produkujące inne towary :)
    Wybacz, ale piszesz tak jak byś w ogóle nie miał pojęcia jak działa rynek.
    Prawda jest taka, że to pracą/produktem/usługą płacimy za inną
    pracę/produkt/usługę.
    Pieniądz w tym przypadku może w ogóle nie istnieć. On tylko ułatwia nam
    wymianę usług i towarów. Jednak z czasem sam pieniądz zostanie wyparty
    punktami na kontach bankowych. Obecnie są to wartości odniesione do
    pieniądza, ale w przyszłości będą to tylko jakieś umowne jednostki.
    Niestety w tym kierunku dąży cała polityka monetarna państw
    rozwiniętych, ponieważ łatwiej się kontroluje dochody obywateli i
    utrudnia uzyskiwanie dochodów bez płacenia podatków. Niestety obecnie
    już w wielu państwach trudno jest dokonać transakcji gotówkowych. Z
    czasem pieniądz w ogóle przestanie istnieć.
    Rozdawnictwa tak jak to opisujesz także nie będzie. Wszystko raczej
    będzie szło w kierunku rozproszenia produkcji oraz produkowania w domu
    na potrzeby własne oraz sprzedaż.
    Ponadto będą malały koszty produkcji, a tym samym będą malały ceny
    produktów.
    Tak naprawdę będą się liczyć pomysły, a te jeszcze długo będą pozostawać
    w domenie ludzi.