eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji? › Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
  • Data: 2016-02-06 09:56:05
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-05 o 15:09, Kris pisze:
    > Ja właśnie przed chwilą z moimi kobitkami z pracy gadałem- jak PIS dać miał 500 na
    2 i kolejne+ kryterium dochodowe to PO krzyczeli ze bankructwo budżetu, bezrobocie,
    patologia itp. A godzinę temu w radiu słyszę że dzisiaj złożą projekt 500 na każde
    bez kryterium dochodowego.

    Nie uważacie, że stawianie takich kryteriów jest po prostu nieuczciwe?
    Po pierwsze PIS przed wyborami obiecywał "500 zł na każde dziecko".
    Wiele "baranów" dało się nabrać na te obiecanki i poszło zagłosować na
    PIS. Więc niech teraz z modry cholewy nie robią tylko niech się wywiążą
    ze swoich obietnic przedwyborczych.
    Po drugie stawiając takie kryteria, poróżniają naród, a przede wszystkim
    dzielą dzieci na lepsze i gorsze, na chciane i niechciane.
    Poza tym prawda jest taka, że ci, którzy zarabiają więcej niekoniecznie
    są bogatsi, ponieważ większe dochody powodują, że ludzie więcej wydają.
    Kupują domy czy nowe samochody, często spłacając wysokie kredyty. Dzięki
    temu napędzają gospodarkę i przyczyniają się do większych wpływów do
    budżetu państwa.

    Ja uważam, że są tylko dwie opcje:
    1. Dać na każde dziecko, niezależnie od dochodów rodziców
    2. Nie dawać nikomu.

    Osobiście jestem za wprowadzeniem zwolnień podatkowych dla rodzin na
    każde dziecko tak jak jest to w wielu zachodnich krajach. Jest to o tyle
    leprze od PISowskiego rozdawnictwa, że nie demoralizuje ludzi. Dla
    najuboższych powinno się stworzyć dotowane z budżetu państwa stanowiska
    pracy np. przy sprzątaniu terenu, odśnieżaniu, czy też drobnych pracach
    remontowych itp. Zamiast rozdawnictwa, mobilizować ludzi do pracy.