  • Data: 2014-07-24 12:40:27
    Temat: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 12:30:34 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Zależy co kto potrzebuje po prostu. Ekonomiczniej dla kosztów ogrzewania
    > jest mieć jednak styro od wewnątrz, bo jak już ustaliliśmy, grzeje się
    > tylko powietrze zamiast murów. Oczywiście, to tzw. termos -- ale ludzie
    > budują domy zupełne szkieletowce i jakoś żyją.

    Dla ekonomii nie ma to wiekszego znaczenia bo mur jak juz sie nagrzeje
    (a robi to automatycznie, sam, za darmo przez caly okres niegrzewczy) to
    rozpoczynajac okres grzewczy nie trzeba w niego pompowac zadnej dodatkowej
    energii w stosunku do muru ocieplonego. Za to pod wzgledem komfortu i
    trwalosci muru - ja jednak wole zeby on byl cieply a nie "bil chlodem"
    po ciele :)

    > Zatem koszty materiałów to nie 2-3x więcej, a raptem 15%.

    Cennikowo powiedzial - i wymienil najdrozszy material Ytong :D Mysle ze realnie
    mozna pewnie ta sciane za polowe wybudowac na tanszych "zamiennikach".

    > Pozostaje policzyć jeszcze koszty robocizny samego postawienia murów. Jeśli
    > sprawa wygląda tak prosto jak to opisują użytkownicy tego systemu, to
    > większość osób, po krótkim szkoleniu, ze styro może dobrze postawić mury
    > samemu, bez wysiłku i to w bardzo krótkim czasie.

    Ha ha :) Widac zes teoretyk, takze w sprawach murowania scian ;)

    > Przy czym Thermomur wymusza dokładność przy jednoczesnej prostocie -- aby
    > zadbać o dokładne wykonanie w technologii klasycznej trzeba po pierwsze się
    > znać, po drugie przypilnować robotników albo słono zapłacić za
    > profesjonalizm -- albo wszystko naraz. :P

    Myslisz ze thermomurem nie da sie scian skopac i zrobic krzywo? ;)
    Ja placilem po 2,5k za wymurowanie kazdej kondygnacji (piwnica - 6000 bloczkow
    betonowych, parter - 140m2) i mam zrobione PERFEKT (jak to u mnie) -
    wystarczylo pilnowac. Ostatnio kuchnie skonczylem robic i laczenie blatu
    90st (jeden mial 4,2m, drugi 2m) pokazalo 1mm roznicy na jego koncu - tak
    perfekt wymurowane i wytynkowane :D

    > Czyli ciepły "montaż okien". Tak, da się to równie dobrze zrobić.
    > Trzeba tylko wiedzieć. :) W Thermomurze w zasadzie wychodzi samo.

    Ale okna beda dziwnie plytko osadzone. W klasyku robisz 25cm ceramiki +
    20cm styro i montujac rame okna (7cm) w warstwie ocieplenia masz z zewnatrz
    parapet 13cm, od srodka 25cm. W thermomurze 15+5 masz od zewnatrz parapecik
    8cm - troche maly :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.