  • Data: 2011-09-16 20:53:44
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j50bv5$91j$1@inews.gazeta.pl...
    news:j5086c$67q$1@news.onet.pl...
    > Po cenach, które podał Maniek wychodzi, że za Twoje 7000 kWh wybulisz
    > coś ponad 1600 zł sezon, a gdyby Twój dom potrzebował 20000 kWh, to
    > wydałbyś coś ponad 4700.

    >wgłębiłem sie w taryfy gazowe i wyszło mi ze uwzględniając abonament cena
    >m3 gazu wychodzi nawet 2,4zł/m3 w taryfie W-2. >Więc moje 7000kWh kosztuje
    >już 1530zł.

    Optymistycznie zakladasz 100% kotla.

    >Ale dodatkowe koszty ocieplenia to:
    >zwiekszenie grubosci styro na scinach z 15 do 20cm = 700zł
    >zmiana okien na 3szybowe = 3500zł
    >zwiekszenie grubosci wełny na dachu z 20 do 30cm = 2600zł

    Ten parametr jest dla mnie po raz kolejny watpliwy. Chyba nie znam nikogo,
    poza zabitymi wiochami kto by ukladal tylko 20cm welny. Zatem te pozycje
    kasujemy i porownujemy dla tego samego ocieplenia. Wazna tez jest sama
    welna, bo welna welnie nie rowna. Ma to znaczenie nie tylko zima, ale
    rowniez latem, wiec oszczednosci odbija sie czkawka jak nie w rachunkach za
    gaz to w samopoczuciu latem. Jeden z moich sasiadow w upaly musi schodzic na
    dol, bo w sypialni na gorze prawie nie daje sie spac. Inny moj kolega latem
    odczuwa duzo wyzsza temp. na gorze jak na dole, a lato tego roku jak wiadomo
    nie rozpieszczalo. Strach pomyslec jaka temp. bedzie mial zima.

    Pozdro.. TK