  • Data: 2011-09-20 05:59:27
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: "Budyn" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:8aae36c8-bdf8-4ae6-b510-d9db99312f2d@bl1g2000vb
    b.googlegroups.com...

    > To jest zdecydowanie bardziej skomplikowany temat niz w .xls'ie
    > Budynia i ja bym tego .xlsa absolutnie nie bral pod uwage do celow
    > projektowych

    Poczulem sie urazony :-))))))))) A jak ktos nie wierzy ze tyle ciepla gdzies ucieka
    to zwala na dokladnosc obliczen i juz sie lepiej czuje :-) Te obliczenia (dla
    prostych budynków bez piwnic itp) sa wystarczajaco dokladne.

    > sie nie da jednym wzorem policzyc :) Ale izotermy wyraznie pokazuja ze
    > nie trzeba sobie wlosow z glowy rwac jak mamy dobrze ocieplona sciane
    > fundamentowa (tutaj - 90cm ponizej poziomu terenu).

    No popatrz na ten rysunek co zapodales - miedzy murami budynku a gruntem pod
    budynkiem nie ma izolacji ZADNEJ i tak ucieka mase ciepla 24godziny na dobe ze stala
    róznica temperatur okolo 12 stopni.
    I jezeli dachem ucieka 20W, scianami 20W, oknami 20W, posadzka 20W a murami w dól
    100W to moim zdaniem jest sie czym przejmowac. A mniej wiecej takie sa proporcje we
    wspólczesnie budowanych budynkach.

    b.