  • Data: 2011-09-20 13:15:04
    Temat: Re: Obliczenia cieplne - ver. 1.2
    Od: "Budyn" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:db7e9835-42c7-419c-8565-98a3132730bd@bl1g2000vb
    b.googlegroups.com...
    > Poczulem sie urazony :-))))))))) A jak ktos nie wierzy ze tyle ciepla gdzies ucieka
    to zwala na dokladnosc obliczen i juz sie lepiej czuje :-) Te obliczenia (dla
    prostych budynków bez piwnic itp) sa wystarczajaco dokladne.

    >Nie sa :-) Nalezaloby uwzglednic chocby najwazniejsze mostki cieplne -
    >czyli roznice w montazu dla scian 1W i 2W. Mostki w wiencu. To

    no niby prawda ale okazuje sie ze arkusz ZAWYZA zuzycie a nie zaniza (sie
    spodziewalem raczej zanizania ze wzgledu na te mostki)

    >Wiec sie nie obrazaj tylko zobacz jakie rzeczy bierze pod uwage OZC

    ani mi sie sni obrazac :-)

    budynkiem nie ma izolacji ZADNEJ i tak ucieka mase ciepla 24godziny na dobe ze stala
    róznica temperatur okolo 12 stopni.
    100W to moim zdaniem jest sie czym przejmowac. A mniej wiecej takie sa proporcje we
    wspólczesnie budowanych budynkach.

    >Skad wiesz ze to jest akurat 100W?

    z arkusza :-)

    >wychodziloby ze ucieczka przez sciane jest taka sama jak w dol. Tyle
    >ze scian ja mam 200m2, a powierzchni wszystkich scian nosnych
    >stykajacych sie ze stropem ok. 30m2.

    masz 200 scian zaizolowanych i 30 postawionych bezposrednio na zimnym chudziaku.

    >Pozatym styropian na posadzce
    >bardzo tu pomaga bo cieplo w domu nie ba bezposredniego styku z zimna
    >sciana fundamentowa tylko przez ~10-20cm (w zaleznosci od grubosci
    >izolacji) pustaka, ktory tez przeciez sam w sobie costam izoluje -

    dokladnie tak licze jak piszesz, ucieka nam przez ten pustak

    b.