    From: "s_13" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Date: Mon, 20 Feb 2012 11:50:17 +0100
    <jhp2d4$2er$3@inews.gazeta.pl> <jhp4aq$nrl$1@inews.gazeta.pl>
    <jhqckv$pde$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@e...googlegroups.com>
    <jhqfhj$3fv$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@m...googlegroups.com>
    <jhqp5k$3c7$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@d...googlegroups.com>
    <jhsi5g$a84$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@o...googlegroups.com>
    <jhsmhh$hb2$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@y...googlegroups.com>

    > Zysk czerpią Ci, na rzecz których tę pracę wykonujesz, czyli
    > mieszkańcy gminy.

    o właśnie, ale pracy nie wykonują wszyscy mieszkańcy gminy tylko ci, co
    posiadają chodniki przy posesji...

    > Czyli zamiast dawać gminie
    > pracę wartą 100 zł, musiałbyś jej płacić 150 zł.

    ale ten podatek przypisujesz tylko do właściciela posesji przy chodniku...
    dane z mojej gminy: 12 tys mieszkańców, domów z chodnikami nie więcej niż 1
    tysiąc, a tylko oni odrabiają tę pańszczyznę na rzecz ogółu, jak dzielić
    obciążenie po równo, to wychodzi 12,50... ok zgadzam sie, chcę płacić ten
    podatek, chociaż chodnika przed domem nie mam, ale korzystam jak najbardziej
    z innych dostępnych...
    BTW ( z życia sołtysa) walanie głupa przez urzędnika... droga dojazdowa do
    wsi wyślizgana jak lodowisko, proszę o posypanie piaskiem kilku zakrętów i
    stromych podjazdów, bo ludzie mają problem... urzędnik bardzo się wczuwa,
    chce pomóc, ale twierdzi, ze gmina nie ma piasku, bo na pryzmach zamarza...
    wychodzę... i widzę piaskarkę posypującą drogi pod urzędem, a szczególnie
    dokładnie parking dla burmistrza i urzędasów, po drugiej stronie parking dla
    interesantów nawet nie odśnieżony...
    albo inaczej... dzwoni do mnie starsza kobita ze wsi, że jej odśnieżarka
    wylot ścieżki zarzuciła pryzmą śniegu, ona z balkonikiem, nie da rady wyjść,
    ok... niby gmina nic nie musi, bo ścieżka nieoficjalna, niech se sama
    wynajmie ciecia, co jej będzie ścieżkę odśnieżał, ale dzwonię do gminy i
    grzecznie proszę, żeby spychacz w tym miejscu się przytrzymał i odgarnął...
    oczywiście urzędas zaznacza, że nie musi, ale się przejmuje i zadzwoni do
    spychacza, no i co, myślicie, że zadzwonił?...:-)

    pozdrawiam
    s_13