  • Data: 2012-02-20 13:37:39
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20.02.2012 Piotr <p...@g...com> napisał/a:

    > Państwo ma w nosie, czy odgarnąłeś śnieg. I tak nie będzie tam
    > chodzić. Odśnieżasz dla siebie i sąsiadów.

    Jak się z sąsiadami umówimy, to sobie będziemy nawzajem odgarniać śnieg
    nawet z podjazdów pod garażami. Ba, będziemy sobie nawet myć samochody i
    przycinać trawniki. Ale to nasza sprawa, czy i na jakich zasadach się
    umówimy i innym nic do tego. Kiedy Państwo nas do tego ZMUSZA pod groźbą
    grzywny, w dodatku obarczając odpowiedzialnością odszkodowawczą, to
    budzi to sprzeciw.

    Ja i sąsiedzi poruszamy się głównie samochodami. Czy mamy również odśnieżać
    gminną drogę? W zasadzie co za różnica - skoro można nakazać odśnieżać
    chodnik, to i ulicę, nie widzę różnicy.

    Co będzie dalej, mamy biegać z szuflą po autostradzie i jeszcze za nią
    dodatkowo zapłacić na bramce? Płacimy już za ochronę prywatnej firmie, bo
    Państwo sobie nie radzi. Sąsiad posyła dziecko do prywatnego gimnazjum, bo
    w państwowym nauczyciele nie radzili sobie z nastoletnimi bandytami.

    I niech tak będzie. Ostatecznie się na to jakoś zgodzimy. Jest tylko jeden
    warunek - chcemy zatrzymać nasze kilkadziesiąt tysięcy wydawane corocznie
    na podatki. Albo-albo.
    --
    Samotnik