eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieObróbka belek drewnianych konstrukcji dachu na poddaszuRe: Obróbka belek drewnianych konstrukcji dachu na poddaszu
    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obróbka belek drewnianych konstrukcji dachu na poddaszu
    Date: Fri, 06 Mar 2009 20:20:53 +0100

    Rafał Walecki pisze:
    > Jak to zwykle bywa w ściętych dachach na poddaszu zostało trochę belek
    > drewnianych z więżby które trzeba wkomponować w architekturę wnętrza.
    Ładnie będzie

    > Jako że szlifowanie i malowanie nie jest pracą wymagającą dużo precyzji
    > i umiejętności, mam pomysł aby zrobić to samemu. Tym bardziej że ceny
    > jakie podawali mi wykfalikowani stolarze na tą pracę sa jak na mnie
    > baaardzo wysokie.
    Wkrótce się dowiesz czemu ...

    > W związku z tym mam parę pytań do doświadczonych kolegów:
    > -> Jakie są metody obróbki widocznych belek z konstrukcji dachu. Wydaje
    > mi się że najprościej byłoby wyszlifować na gładko i pomalować. Czy są
    > jakieś inne metody które dają wizualnie dobry efekt?
    A jaki efekt ma być ? Rustykalnie, modernistycznie ...

    > -> Jakie narzędzia polecilibyście do obróbki tych belek.
    patrz wyżej
    Generalnie szlifierka taśmowa, oscylacyjna i ew mimośrodowa. Papier
    ścierny lub siatkao trzech gradacjach tj 40, 80, 120
    Cyklina.

    > -> Jaką farbę zastosować żeby uzyskać dobry efekt i trwałość. Słyszałem
    > o czymś co nazywa się lakierobejca - czy to najlepszy wybór?
    Lakierobejca to lakier co od razu barwi. Wydaje się jednak, że lepiej
    zastosować bejce i na to olej, politurę, lakier, zależy jak ma wyjść.

    > Belek jest sporo: po pomiarach wychodzi ponad 50m bieżących. Kolor
    > prawie na pewno będzie ciemny (ciemny orzech).
    Belki są generalnie wredne bo:
    a) to drewno konstrukcyjne co ma jakieś nierówności (na skutek cięcia na
    traku) oraz może być nierówno wyschnięte
    b) z a) wynika, że mogą być pęknięcia i trzeba będzie szpachlować, a
    póki nie wyschnie na wiór to szpachlowanie nic nie da
    c) z a) i b) wynika, że ze szlifowaniem może być kicha bo włosy będą
    odstawać i ciężko będzie wygładzić, jeśli chcesz mieć równiutkie gładkie
    belki to porażka
    d) jak są pomalowane impregnatem (zielonym) to kiepsko kolor wchodzi.

    Jak chcesz rustykalnie to przejedź je 40, potem 80, potem 120, pomaluj
    bejcą, potem lakierem, potem delikatnie 120 (zeby ściąć włoski) i znowu
    lakier.
    Jak chcesz aby było równo to kup deski strugane i szlifowane, obuduj
    nimi belki i polakieruj tj bejca, lakier, 120 i lakier.

    BR
    Igus'