    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplanie pianką
    Date: Mon, 11 Nov 2013 22:34:57 +0100

    > no a ile tego masz? tak na oko ze 20cm a wobec współczynnika
    > odpowiadającego zwykłej wełnie to za mało.

    20 w najniższym punkcie, średnio trochę więcej. Ścieżka komunikacyjna
    jest na 25cm-ch.

    > ja mysle o cenie w stosunku do najtanszego sensownego ocieplenia czyli
    > do położenia wełny na tym dachu. Przepłaciłeś pewnie ze 4x. No bo w
    > koncu chodzi o to zeby dach był ciepły.

    Owszem, ma być ciepły. Wiesz, jakoś sobie nie wyobrażam upychania wełny
    pomiędzy wszystkimi wiązarami, ich stężeniami i jeszcze uszczelnianie
    wieńców/ścian szczytowych. Zwyczajnie nie do zrobienia. Piana pomimo
    tego, że nie jest jakimś super izolatorem - od strony parametrów, jest
    znacznie cieplejsza w całościowym podejściu. Przynajmniej mi się tak wydaje.

    > Jest? Raczej nie, a drogo już masz.

    No właśnie nie wiem. Przeszedłem dzisiaj z kamerą przez cały obiekt. Na
    zewnątrz 5C, w środku 12-13C w zależności czy hala czy budynek socjalny.
    Wszędzie tam, gdzie jest już zrobione ocieplenie z zewnątrz (nawet jak
    nie zatarte - sam styropian) nie byłem w stanie niczego znaleźć, nawet
    nie było na czym ostrości kamery ustawić (musiałem celować w czujki
    alarmowe). Dotyczy to podłogi, ścian i sufitu (nie dachu). Jedyne
    miejsca w których cokolwiek było widoczne to okna. Szyby ciepłe jak
    ściany, ale framugi zimne. Znalazłem za to w części socjalnej 4 miejsca
    wielkości pięści o temp. 0.5C mniejszej niż reszta - ciekawe dlaczego.
    Znalazłem też fragmenty wiązarów (nie przy ścianach) zimniejsze o ułamek
    stopnia od reszty - też bez wyraźnego powodu. Jutro się temu przyjrzę,
    coś musi być, skoro wszystkie znikają, a na odcinku powiedzmy 2m może 3
    sztuki są widocznie zimniejsze. Może w tym miejscu coś się odspoiło...
    się zbada.

    > Zeby był ciepły własciwie jeszcze 20cm wełny musiałbys położyć na
    > wierzch.
    > Cena to mnie własciwie nie interesuje - ty płacisz, stać cie to ok. Ale
    > jak nie pogrubisz tej warstwy to masz standart jak sprzed 50lat. Jak
    > policzysz sam to wełny dołożysz :)

    Obawiam się, że jednak nie to samo i nie będzie powodu aby dokładać.

    Wiesz co mnie zastanowiło.
    Od strony posadzki - 25cm betonu, a pod nim niecałe 40cm betonu
    popiołowego, jeszcze niżej geo i grunt. Ławy 80cm w glebę ocieplone i o
    dziwo posadzka jest ciepła! Jak mi podwykonawca posadzki zachwalał beton
    popiołowy pod tym względem, to myślałem ze sobie jaja robi, a tu proszę,
    działa! :)

    Mam jedną ścianę ocieploną w 2/3 powiedzmy. Są więc miejsca, gdzie
    wieniec jest ocieplony i znika ze ściany, ale są też miejsca gdzie jest
    ślicznie fioletowy :) Najzabawniejsze jest to, że można zobaczyć ten
    wieniec jakieś 3m w głąb ściany ocieplonej, dopiero po tym dystansie
    temperatury się wyrównują na tyle, że kamera nie widzi różnicy. Beton
    jednak ślicznie ciepło przenosi :(

    Znalazłem też idiotyczne zagranie budowlańców. Zdemontowali rynnę, na
    czas ocieplenia. Postawili rusztowanie tak, że woda z rynny rozbryzgując
    się o nie chlapie na ścianę. W efekcie ściana mokra, a na podłodze woda.
    Najpierw myślałem, że dach przecieka, ale kamera ewidentnie sugerowała
    ścianę (po kolorze nic nie było widać), no to wychyliłem się przez okno
    i wszystko stało się jasne. Normalnie nie ogarniam pomysłowości ekip. :(
    Fizyka też zaskakuje, prędzej bym uwierzył, że coś rozlali i zostawili,
    niż w to, że przez ścianę przeszła woda.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jutro odpalam grzanie na hali, tymczasowo, aby poszukać mostków w
    suficie :)