  • Data: 2013-03-24 20:47:27
    Temat: Re: Ocieplenie bloku
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-24 20:13, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Podaj paragraf mówiący o tym, że ich prawo do posiadania +21 stopni jest
    > ważniejsze od mojego do posiadania +5 stopni.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania
    budynków mieszkalnych.

    "...§ 39. 1. Instalacja i urządzenia centralnego ogrzewania w okresie
    ich użytkowania powinny być utrzymywane w stanie technicznym
    zapewniającym we wszystkich ogrzewanych pomieszczeniach właściwe
    temperatury określone Polską Normą.
    2. W przypadku gdy instalacja i urządzenia nie spełniają warunku, o
    którym mowa w ust. 1, należy określić przyczyny zakłóceń oraz podjąć
    działania usprawniające ich funkcjonowanie..."

    I to by było na tyle. Polska norma mówi coś o 20C.

    Osoba kupująca mieszkanie w bloku ma prawo przypuszczać, że będziesz
    użytkował lokal zgodnie z przepisami i normami. W skrajnym przypadku
    może założyć sprawę w sądzie o zwrot kosztów ogrzewania spowodowane
    twoim nieogrzewanym mieszkaniem.

    > O ile spółdzielnie mogą sobie uchwalać co chcą to na szczęście we
    > wspólnotach nie jest tak łatwo i uchwałę nakazującą utrzymywanie zadanej
    > temperatury można zaskarżyć.

    No i jakie jest orzecznictwo sądów w tej sprawie?

    M.