  • Data: 2009-11-23 11:22:59
    Temat: Re: Ocieplenie komina
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Lis, 22:34, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał
    >
    > Będę miał kominy systemowe, wykończone płytkami klinkierowymi. Wykonawca
    > sugeruje ocieplenie kominów wentylacyjnych styropianem 5cm, siatka, klej i
    > dopiero na to kleić płytki. Czy takie rozwiązanie jest gorsze pod względem
    > trwałości, w porównaniu z bezpośrednim naklejeniu tych płytek?
    >
    > Skad ten pomysl z plytkami na kominie?
    > Mieszkalem wiele lat w Niemczech i tam widzialem ze kominy systemowe
    > obmurowuja normalna cegla. Wyglada to jak kazdy tradycyjny komin a trwalosc
    > tego jest bez porownania wieksza niz styropian i plytki.

> [...]

    Miałem komin obmurowany klinkierem, góra wylana betonem. Po jakiś 6
    latach zaczął przeciekać - z której strony nie zacinał deszcz to z tej
    samej strony miałem mokrą ścianę. Nie była to bróbka blacharska -
    suchutko pod nią na poddaszu. Dałem dookoła styropian i problem znikł
    - mam nadzieję że na dobre.
    Pozdr