    From: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza
    Date: Sun, 03 May 2009 22:05:56 +0200

    Mat pisze:
    > Witam,
    >

    > Otóż jest sobie dom, który jest wg. projektu parterowy, i wg projektu
    > ma ocieplony strop.
    > Ja planuję w perspektywie kilku lat (na razie nie ma takiej potrzeby)
    > zagospodarować to poddasze (poczyniłem stosowne przeróbki). Na dziś
    > chcę je zamknąć i zapomnieć.

    Pewnie chcesz to zrobić jak najłatwiej/najtaniej. Jeśli nie to zrób od
    razu płyty GK.

    > Zastanawiam się jak ocieplać. Mogę mianowicie od razu wrzucić wełnę
    > między krokwie i póki co nie robić nic więcej - minusem jest jednak
    > to, że ciepłe powietrze z mieszkania będzie się ewakuować na poddasze
    > - a po kiego to grzać.
    >
    > Opcja 2 - rzucić wełnę na strop. Minusem jest to, że jeśli ułożę wełnę
    > - to później chcąc coś działać na poddaszu (np robiąc na raty
    > ocieplenie dachu)będę niszczył izolację, bo pewnie raczej nie można po
    > niej chodzić. Pytanie czy tak prowizorycznie ułożoną wełnę mogę
    > później wykorzystać.i upchnąć miedzy krokwie ? Czy po prostu położyć
> [...]
    Możesz zrobić jeszcze opcję 3:
    Ułożyć wełnę między krokwie oraz na podłogę (taką specjalną na podłogę
    ok 3-4cm grubości).
    Może to brzmi bez sensu ale:
    -Wkładanie wełny między krokwie idzie szybko, a docelowo i tak ta wełna
    musi tam być.
    -Jak ocieplisz stop wełną z opcji pierwszej to będziesz ją musiał
    później wyrzucić, ew zostawić w podłodze ale po co tyle (bo to pewnie
    minimum 10-15cm) wełny (i to drogiej podłogowej).
    -Jak zrobisz moją opcją to później dodasz tylko druga warstwę wełny,
    robiąc płyty GK a na podłogach będziesz już miał docelową wełne (gotową
    pod wylewanie wylewek czy suchego jastrychu.
    Pozdrawiam
    KK