  • Data: 2009-02-25 18:50:21
    Temat: Re: Ocieplenie ścian kilka pytań
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:go3luq$5rj$1@inews.gazeta.pl...

    > Niestety wełna ma taką samą wilgotność względną jak otaczające ją
    > powietrze, ponieważ jest przenikalna dla tego powietrza.
    > Styropian natomiast zbudowany jest z mikroskopijnych zamkniętych
    > pęcherzyków zawierających wewnątrz gaz spieniający o stałej wilgotności.
    > Do tego gazu dostaje się trochę pary wodnej w procesie produkcyjnym,
    > ponieważ styropian jest spieniany gorącą parą wodną :)

    Nie takie troche, dzieki tej parze sie pieni. :-)

    > Jedyne miejsce, w które może dostać się woda lub para wodna to
    > przestrzenie pomiędzy tymi pęcherzykami oraz wszelkie uszkodzenia tych
    > pęcherzyków.

    gdyby tak bylo, to wkladka aluminiowa w Pexalu nie byla by w ogole
    potrzebna. Nie jest tak, ze jaka kolwiek scianka polimeru jest dla gazow nie
    do przejscia, zakladajac ze jest jednolita, a w przypadku styropianu malo to
    prawdopodobne.

    > Zanim na skutek warunków atmosferycznych (temperatura, wiatr, uszkodzenia
    > mechaniczne) popęlkają pęcherzyki styropianowe otwierając wodzie i parze
    > wodnej drogę to dom już będzie nadawał się do wyburzenia :)

    Patrzac na strukture kulek styropianowych przed spulchnienie i po, nie
    wydaje mi sie zeby byly one jakos nadzwyczaj szczelne, sadze raczej ze jest
    wrecz odwrotnie. Malo tego nie wierzysz chyba, ze struktura samej plyty
    styropianowej nie jest porowata?

    > Po kilkudniowym moczeniu, a następnie powierzchniowym osuszeniu z wody
    > próbki ponownie ważyłem. Następnie wykonywałem pomiary co pół godziny.
    > Pierwszy pomiar wykazywał przyrost masy ok. 1-3% , a po ok. 4 godzinach
    > nie byłem w stanie wykazać różnicy w masie w stosunku do próbki przed
    > moczeniem.
    > Wnisek z tego, że woda wnikała bardzo płytko w pory i dość szybko z nich
    > odparowywała.

    Pominales korelacje czasookresowe i byc moze nieobojetny stan skupienia wody
    i jej cisnienie.

    Zeby bylo jasne, nic nie udowadniam i niczego nie przesadzam. Wydaje mi sie,
    ze metody badan i ich wyniki, a takze zalozenia co do struktury styropianu
    wydaja sie byc powiedzmy malo precyzyjne.

    Pozdro.. TK