  • Data: 2013-02-09 12:23:44
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-04 14:10, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A później na pytanie dlaczego pęka jest gotowa odpowiedź: taka
    > technologia :-)

    Czy rzeczywiście uważasz, że przy nowym domu brak kołkowania spowoduje
    pękanie tynu na styropianie?

    Taka rzecz może się zdarzyć, gdy jest słabe podłoże (np. stary budynek,
    ze starym tynkiem, który po przyklejeniu styropianu odspaja się od
    ściany). Ale nie powiesz mi, że brak kołków w nowym budynku spowoduje
    pękanie tynku.

    Przy ceramice podstawową wadą wbicia kilkuset/kilku tysięcy kołków jest
    porobienie masy dziur w ścianie i większą szanse na przemarzanie. Jeśli
    jeszcze będzie to klejone na placki, to zastosowanie kołków pogorszy
    jeszcze sprawę.

    M.