  • Data: 2012-03-01 08:26:42
    Temat: Re: Ocieplenie wewn. fragmentu sciany szczytowej - dlugie
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobra: czy mozna na poddaszu docieplic od srodka tylko gorna polowke sciany
    > szczytowej (pustak cer. 30 cm + 15 cm styro), ktora styka sie z wiezba
    > (wiec moze przemarzac), bez ryzyka, ze sie porobi jakies dziadostwo?
    >
    > Jakies pulapki, potencjalne problemy, doswiadczenia?

    Było jakiś czas temu na grupie o tym. Wg mnie bezpieczniej jest użyć
    styropianu niż wełny od środka. Powinno się przykleić go tak aby nie
    było żadnej przestrzeni pomiędzy nim a ścianą. Jeżeli przypadkiem
    wejdzie jakieś powietrze od środka do tej przestrzeni to i tak będzie
    zawierać tak mały ładunek wody bezwzględnie, że wejdzie ona w mur nie
    czyniąc żadnej szkody a latem wyparuje szczytem.
    Wełna potencjalnie zawiera wiele przestrzeni dla wody i tu błędy
    wykonawcze się zemszczą. Oczywiście wentylowanie jej (tylko powietrzem
    zewnętrznym aby nie było katastrofy grzybowo/pleśniowej) jest bez
    sensu bo zamiast ocieplić uzyskasz efekt odwrotny.
    Jedyny problem to styk powierzchni ocieplonej z nieocieploną - tu
    będzie zimniejsza ściana i trzeba to jakoś zabezpieczyć aby
    potencjalnie wykraplająca się woda nie robiła grzyba - jakaś farba
    odpowiednia.
    (ktoś tu opisywał, że po odklejeniu styropianu wątpliwe powierzchnie
    były tylko wokół niego - jest to więc oczywiste potwierdzenie tego o
    czym piszę)

    PS
    Czy styropian stosowany od środka jest zdrowy - potencjalnie zawiera
    on styren -czy ktoś ma jakieś opinie na ten temat ?
    pozdr