  • Data: 2009-03-14 11:55:36
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:gpg5hh$36q$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Sadzac po podanych objawach zatrules sie tlenkiem wegla, co nie jest
    > dziwne. Skoro przymknales szyber, ograniczyles dostep tlenu, a w takich
    > warunkach dochodzi do niecalkowitego spalania do tlenku wegla a produkty
    > nie maja jak uciec bo... zamknales im wylot.
    >

    > Mozesz ograniczac doplyw powietrza do kominka i tak regulowac spalanie,
    > ale nie zatykajac komin. Szyber IMHO ma sens tylko wtedy gdy masz taki
    > ciag w kominie, ze ci polana wywiewa i chcesz to jakos ograniczyc.
    > Zamkniecie go przy rozpalonym kominku nieuchronnie musi doprowadzic do
    > sytuacji jaka opisales.

    Okej, ale czy szyber w kominku jest konstruowany tak, aby w przypadku jego
    zamknięcia całkowicie szczelnie zamykać odpływ spalin? Sądziłem, że zawsze
    pozostają nieszczelności przy szybrze, tak aby spaliny mogły się _w
    ograniczony sposób_ wydostawać.
    Rozumiem, że nieszczelność drzwiczek do kominka jest konstrukcyjną normą
    prawda?

    Co zrobić w sytuacji kiedy np. chciałbym wyjść z domu i zgasić kominek?
    Zalewanie wodą z wiadomych względów odpada. Przymknięcie szybra powoduje
    słabsze palenie się drewna, ale wciąż się ono nie mniej pali.