    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Date: Thu, 8 Nov 2012 15:12:33 +0100

    >Tylko jeśli nie liczyć kosztów kotłowni i komina. Piec gazowy można
    >postawić gdziekolwiek (zamknięta komora lub kondensat), a przy eko-groszku
    >trzeba jakieś pomieszczenie na skład opału i kotłownie no i komin.
    >Wybudowanie tego

    Nie wszędzie jest gaz. Jest wiele miast/miasteczek gdzie nie ma gazu ...
    Tam gdzie mieszkam gazu nie ma i na razie nie zapowiada się aby miało być

    Gdyby gaz był ogólnodostępny to zapewne można by o nim myśleć , ale jeśli
    nie ma to ?

    >Niech rozładunek opału zajmie 5h / rok. A czyszczenie pieca i dosypywanie
    >opały 0,5h / tydzień. (w lecie mniej czasu idzie na czyszczenie a więcej na
    >rozpalanie). Razem to daje 30 godzin czyli jakieś 600zł / rok. Ja zamiast
    >bawić się w palacza wolę wziąć nadgodziny albo dodatkowe zlecenie raz na
    >jakiś czas :-)

    Ja mam mały podajnik (około 110-120kg) i ładuję opał obecnie co 9dni (w
    tamtym roku ładowałem co 10dni) , ale wtedy ogrzewałem o 60m2 mniej ...
    Wczoraj ładowałem opał. Zważyłem ile i włożyłem 105kg. Starczył opał na 9dni
    (obecnie ogrzewam około 160m2 ...)
    Temp. w domu 20-22 stopnie.
    Co 3 dni wywalam opał bo piec ma bardzo mały popielnik. Czyszczenie pieca
    robię co 2 tygodnie (czas czyszczenia 2-3 minuty - wymiennik poziomy).
    Opał można kupić pakowany i na palecie i dostawca może paletę dostarczyć do
    samego garażu :)
    Sterownik mam typu PID. W tamtym roku "bawiłem" się piecem i samym
    sterownikiem.
    Teraz po prostu dokładam opał co kilka dni , wywalam popiół i czyszczę co 2
    tygodnie i to wszystko ...

    >U moich rodziców jest to około 3tys / sezon ( w tym jest też CWU).
    >Temperatura 19 w nocy, 20 rano i 21 od 16 do 22. Ocieplenie 8cm wełny. No

    Czyli szału nie ma. Temperatura też niezbyt wysoka. Do tego wahania
    temperatur w ciągu dnia aż 2 stopnie. Komfortowe to nie jest. Powinna być
    stała niezmienna temp a nie tak duże wahania ...
    Ja w pierwszym sezonie (01.10.2011 - 01.05.2012) spaliłem opału za około
    1600zł , a nie żałowałem sobie i w domu nie było mniej niż 21-22 stopnie
    cały czas a były momenty że było jeszcze cieplej:)
    Teraz doszło jeszczem 60m2 do ogrzania :)