  • Data: 2012-11-08 15:23:45
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >malowaliśmy bo omal nie przerdzewiał. U nas tona dobrego ekogroszku z
    >transportem dochodzi do tysiąca złotych a poniżej 900 nie masz czego szukać
    >jak tylko syfu spiekającego się lub mokrego jak gąbka.

    Ja nie mieszkam w "zagłębiu" węglowym , ale poza polskim węglem jest jeszcze
    czeski , ruski , australijski ...
    Ja kupowałem ekogroszek luzem (ruski) za około 700zł.

    Opał należy suszyć. Nawet na kotle jest że opał musi być suchy.
    Jak ktoś wlewa gnój do podajnika to sam jest sobie winny że podajnik
    rdzewieje jak i żmijka ...

    >Porównywaliśmy wielokrotnie zużycie moje i jego, on ma dom nieco tylko
    >większy ale w identycznej technologii. On za to mieszka w bardziej zwartej
    >zabudowie w cieplejszej okolicy a ja lekko na górce i pod lasem. On na
    >sezon kupuje 2,5-3tony ekogroszku a ja gazu w tym roku od 1 stycznia do 1
    >października zużyłem 486m3. Zużyłem też niecałe2,5m3 drewna w kominku.

    Coś nie tak z tym twoim ogrzewaniem jak zużyłeś aż 2,5m3 drewna ;-)
    Rozumiem że noszenie , pilnowanie kominka , czyszczenie kominka , wywalanie
    popiołu i spalenie około 1 tony (lub więcej drewna) to komfort ...

    Ja zużyłem drewna może z kilkadziesiąt kilogramów i odpaliłem słownie kilka
    razy na chwilę kominek.
    Jak piec działa nie ma potrzeby włączać kominka , nawet w największe mrozy