  • Data: 2012-11-16 10:23:19
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:24:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Sorry ale w taki sposob dokladnie grzalem przez wczesniejsze 2 lata :)
    > Kospel 12kW zostal mi "awaryjnie" i wisi sobie na scianie ;) Fakt -
    > inwestycyjnie kosztuje to
    > grosze (ja kupilem uzywke kospela za cos okolo 1k pln). Ale kosztowo - daj
    > spokoj :) Bufor 3m3 to juz kolos, ja mam bufor 1m3. Tak czy siak wychodzi
    > to 3 x drozej niz
    > pompa. Miescilem sie w 7-7,5k pln za samo CO. Pompa ciepla zwroci mi sie
    > po maksymalnie 4-5 latach. Co rok - zwrot krotszy, bo energia idzie w
    > gore.

    Ja nie twierdzę, że tak jest taniej w dłuższym okresie, ale po prostu często
    się z tym ostatnio spotykam. Bufor trzy kubiki to ciągle znacznie mniej niż
    zajmuje tradycyjna kotłownia, więc to nie problem.

    > A co jak uwolnia w koncu prad i ten pojdzie np. o 100% w gore? Ja jakos
    > jeszcze pociagne. Ci co maja wodne CO zamienia go na cos tanszego. A ci co
    > maja kable
    > grzewcze moga sobie ze trzy meterki takiego wytargac z podlogi i sie
    > powiesic odrazu :) Ograniczanie sie tylko do jednego zrodla energii jest
    > nierozsadne.
    > Patrz co sie dzialo z cena oleju od lat 90-tych. Dzisiaj to najdrozsze
    > ogrzewanie, a kiedys bylo najtansze :)

    A co się działo z cenami gazu w USA gdy zaczęli masowo eksploatować łupki -
    potaniał trzykrotnie i jest najtańszy w historii. Podobnie było z prądem we
    Francji gdy zbudowano elektrownie atomowe - aż do teraz mają najtańszy prąd
    w całej UE.

    Ale to tylko gdybanie. Prawda jest taka, ze zanim zbudujemy kilka elektrowni
    (bo jedna nie wpłynie jeszcze na ceny) to minie minimum 20 lat, więc w
    perspektywie czasu do 20 lat będzie drożej. Siedzę trochę w branży i
    sytuacja na dzień dzisiejszy jest taka że wiele projektów jest wstrzymanych,
    ceny prądu są zbyt niskie by inwestycja w elektrownie konwencjonalne
    zwróciła się w rozsądnym czasie - a to znak, ze jak tylko będą mogły to ceny
    wzrosną.

    Ps. Chyba że Gazprom zechce wejść w rynek energii elektrycznej co już kilka
    razy sugerował i wybuduje kilka elektrowni na gaz mając własne tanie paliwo
    będzie w stanie zarabiać oferując tańszy prąd, ale na dzień dzisiejszy to
    tylko projekty.

    Pozdrawiam
    Ergie