    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odbiór kominiarski
    Date: Wed, 6 Oct 2010 11:46:24 +0200

    news:062a8f5d-2e08-48ea-9186-c2a5412b2aa6@w19g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On 6 Paź, 09:20, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Niekiedy kominiarz jest jednak naprawde zbedny :)

    Ale skąd kominiarz albo urzędnik ma wiedzieć (wierzyć w to) że jest zbędny?
    Bo ktoś deklaruje na słowo że sam tymi rencami z pomocą wójka, babci, ojca,
    ciotki, kuzyna (niepotrzebne skreślić) i że wszystko jest jak należy?
    Kominiarz musi przyjść i sam dokonac inspekcji gdyż to on się podpisuje pod
    papierem który może doprowadzić go do kryminału w razie nieszczęścia.

    >Wszystko wymurowane perfekt, rowno etc. 30cm od
    >zewnetrznej czesci komina nie przechodzi zadna platew, krokwia etc,
    >nic drewnianego. No to po kiego mi kominiarz na dachu - co on u mnie
    >mialby sprawdzic ? ;-)

    Ty to wiesz ale kominiarz nie i głupcem by był gdyby ci zawierzył na słowo

    >Czytalem wiele watkow dot. odbiorow i wielu ludzi z wentylacjami
    >mechanicznymi mialo problemy z kominiarzami - bo ci na temat went.
    >mechanicznej maja w wiekszosc nikla wiedze

    Przecież zawsze inwestor może argumentować swoje pod warunkiem że argumenty
    mają pokrycie w przepisach i normach. Założę się że gdy podasz konkrety,
    odwołasz się na normy i przepisy z których wynika że tak jak masz to jest
    OK, kominiarz nie będzie miał najmniejszych szans na zawetowanie tego co
    masz zrobione pod dachem. A jak ci da negatywa a ty masz pewność swego to
    idziesz z tym do odpowiedniego urzednika i robisz mu koło dupy.

    >ot umowa na gebe i umawiaja sie na ceny
    >(a to chyba karalne - powinien sie nimi na dodatek UOKiK zajac ;)

    A to już jest kurestwo. Szkoda tylko że nie tylko oni ale też że i inni
    wykonawcy. Przecież wiadomo jest że hydraulik czy elektryk w danym regionie
    bierze tyle a tyle bo co on się będzie wygłupiał i brał mniej. Wszelkiej
    maści projektanci przyłączy po technikach którzy za projekt w którym
    namalowali jedną jedyną kreskę i opisali ją biorą solidarnie te same
    pieniądze. Ja wielokrotnie słyszałem "za tyle to ci nikt nie zrobi" mimo że
    dotyczyło to jakiejś pierdółki w stylu jak dorysowanie kreski na prokekcie.
    Geolog bierze za każdą ocenę gruntu tyle samo bo tyle się tu bierze mimo że
    jak przyjdzie co do czego to usłyszysz często w słuchawce "Ja do pana wcale
    przyjeżedzać nie muszę gdyż ja i koledzy te tereny znamy"

    pzdr.
    Marek

    Marek