  • Data: 2009-03-21 13:33:16
    Temat: Re: Odchylki od wymiarow z projektu
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy np. 6 m długości ściany prostopadłej do tej na której będą jakieś
    > tam belki stropowe 5%? A jak będzie strop systemowy, albo belki stalowe z
    > wytwórni przywiozą? To na ścinie je podeprzesz? Gdzie na podparcie
    > przyjmuje się np. 8 cm. Także można na oko powiedzieć, odchyłka powinna
    > być b. mała, nawet na długości 10 m. obstawiam 1 - 2, góra 3 cm ;)

    nie wiem, co dokładnie pytacz miał na myśli, ale ja zrozumiałem, że
    pytających
    chce wiedzieć jak bardzo może się "odchylić" od wymiaru z projektu w sposób
    zamierzony. Nie sądze, że pytał się o dokładność pomiaru. Jeżeli w projekcie
    wymiar budynku jest rowny 10m to koledze chyba chodziło, czy może wybudować
    bez zgody
    kogokolwiek np. 10,5m. Może źle go zrozumiałem

    Po drugie, jeżeli już chodzi o strop, ja rozmawiałem z producentem i
    doradzili mi
    abym podał wymiary rzeczywiste budynku po wybudowaniu ścian a nie wymiary z
    projektu,
    wtedy oni dobiorą odpowiednio strop. Nie wiem czy to podejście standardowe,
    poniewaz
    rozmawiałem zaledwie z jedna firmą :-) gdyz jestem na zbyt wczesnym etapie
    budowy :-),
    czyli załatwianie formalności.

    > Chyba 2% bo tyle wynosi dopuszczalny błąd inżynierski ;)

    jeszcze raz napiszę nie chodzi mi o błędy pomiarowe a o dopuszczalne
    zamierzone
    odstępstwo od wymiarów zawartych w projekcie.

    Pzdr
    Darek