eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.dom...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu? › Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    From: Sebastian Rusek <s...@r...eu>
    Date: Wed, 09 Oct 2013 11:12:38 +0200
    Subject: Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    Newsgroups: pl.rec.dom

    Ikselka wrote:

    > Ktoś ma i stosuje? - proszę o recenzję sprawdzonego przez siebie modelu.

    Cześć.

    Ja mam odkurzacz "przemysłowy" Karcher WD 3200 (do nabycia w marketach
    budowlanych za 200zł). Jest naprawdę świetny do wszystkiego. Używałem go
    przez całą budowę do odkurzania pyłów i innych syfów.

    On ma w środku dwa filtry - tego workowego nie trzeba używać, ale raz
    spróbowałem bez i bardzo szybko zapchał mi się ten drugi okrągły więc zawsze
    używam worków. Filtr workowy wywalam jak odkurzacz się zrobi za ciężki do
    noszenia (raz na pół roku?), jeszcze nie udało mi się go tak zapełnić żeby
    odkurzacz słabo ciągnął a uzywam go do wszystkiego.

    Kominek nim odkurzyłem raz. Problem w tym, że przy kolejnym odkurzaniu smród
    starego popiołu z worka rozniósł się w całym salonie więc zrobiłem sobie
    prefiltr wodny: puszka po farbie 10 litrów w pokrywie dwie dziury z
    wklejonymi (distal) gumowymi redukcjami kanalizacyjnymi fi 32 i 25. Nalewam
    1/3 wody, przez 25 wkładam peszel tak żeby był zanurzony w wodzie, rura
    odkurzacza pasuje do 32;-) Taki filtr wodny łapie wszystko co przez niego
    przelatuje. Jedno ulepszenie, które muszę zrobić to osłona (daszek) na
    wejście odkurzacza, bo podejrzewam, że wciąga wychlapywaną z dna wodę.

    Pozdro
    Sebastian