eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.dom...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu? › Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
  • Data: 2013-10-09 15:53:52
    Temat: Re: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu> szukaj wiadomości tego autora

    chochlik_drukarski wrote:

    > Ja tam zamiast karchera w końcu wziąłem jakiegoś sparky za ponad 300.
    > Przekonała
    > mnie informacja o możliwości odkurzania drobniejszego pyłu. Pewnie obydwa
    > by padły od tego tak samo szybko ale producent sparky tego nie zabrania
    > w instrukcji i podobno nie robi z tego powodu żadnych problemów jeśli
    > chodzi o gwarancję. Przy karcherach podobno takie reklamacje są bardzo
    > często odrzucane.

    Szczerze powiedziawszy nie pamiętam co dokładnie było w instrukcji mojego
    Karchera. Pamiętam, że pisali żeby do odkurzania pyłu koniecznie używać
    dodatkowego filtra-worka, używam go zawsze, bo ten cylindryczny filtr się
    bardzo szybko zapycha (testowałem w użyciu "domowym"). Mam ten odkurzacz
    prawie 1.5 roku i nie mam z nim żadnych problemów a odkurzam dosłownie
    wszystko: pył po szlifowaniu gipsu i drewna, pył po wierceniu w cegłach, pył
    i drobne kawałki betonu po kuciu, trociny, piach, czasem wodę jak mi piwnicę
    zaleje (oczywiście filtr workowy trzeba wcześniej wyjąć;).

    Przypomniałem sobie o drobnym minusie: giętka rura zaraz przy wejściu do
    odkurzacza ma lekkie zwężenie i jak się wciągnie większy kamień to potrafi
    się tam zaklinować. Na szczęście tą samą rurę można podłączyć z drugiej
    strony odkurzacza i zwykle to pomaga, ale nie polecam stosowania tej metody
    w domu;)
    Podłączanie rury z drugiej strony ma też drugi plus: szybkie pompowanie
    materacy:)

    --
    Pozdro
    Sebastian