  • 1. Data: 2013-10-08 20:17:02
    Temat: ...Odkurzacz do popiołu z kominka, z pieca c.o., do pyłu?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Ktoś ma i stosuje? - proszę o recenzję sprawdzonego przez siebie modelu.

  • 2. Data: 2013-10-08 20:45:03
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-08 20:17, Ikselka pisze:
    > Ktoś ma i stosuje? - proszę o recenzję sprawdzonego przez siebie modelu.

    Pytasz od odkurzacz, jako taki, czy o przystawkę za 100 zł w formie
    baniaka do zwykłego domowego odkurzacza?
    Jacek

  • 3. Data: 2013-10-08 22:30:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Oct 2013 20:45:03 +0200, Jacek napisał(a):

    > Pytasz od odkurzacz, jako taki, czy o przystawkę za 100 zł w formie
    > baniaka do zwykłego domowego odkurzacza?
    > Jacek

    Pytam o odkurzacz, a nie przystawkę do odkurzacza :-)

    Moje typy:
    http://allegro.pl/odkurzacz-przemyslowy-profi-20-2-n
    a-budowe-i3591616220.html
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=STARMIX
    +ISC+ARD-1425+EWS+&sourceid=Mozilla-search
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=KARCHER
    +NT+35%2F1+ECO+&sourceid=Mozilla-search
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=K%C3%A4
    rcher+AD+3.200++&sourceid=Mozilla-search
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=celma+P
    OW+0348&sourceid=Mozilla-search
    http://www.castorama.pl/odkurzacz-mac-1400-30l.html

    No i cóż... Nie mam pojęcia, który wybrać - a chodziłoby też o opinie
    użytkowników...

  • 4. Data: 2013-10-08 22:42:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Oct 2013 22:30:43 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    +NT+35%2F1+ECO+&sourceid=Mozilla-search
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?string=K%C3%A4
    rcher+AD+3.200++&sourceid=Mozilla-search

    i http://allegro.pl/odkurzacz-budowlany-profi-45-29-i3
    591615935.html

  • 5. Data: 2013-10-08 22:52:16
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-08 20:17, Ikselka pisze:
    > Ktoś ma i stosuje? - proszę o recenzję sprawdzonego przez siebie modelu.

    Ja mam taki
    http://allegro.pl/odkurzacz-przemyslowy-karcher-mode
    l-2004-i3592889748.html

    Teraz już chyba nie do dostania, ale pewnie jest jakiś następca.

    Bez rewelacji, ale do czyszczenia kanałów i ścian pieca z sadzy się
    nadaje. Za jednym zamachem jakieś litr do półtora litra sadzy jest w
    stanie wyciągnąć. Potem się filtr zabija. Akurat u mnie wystarcza to na
    jednorazowe wyczyszczenie pieca.

    Oczywiście, grubszy popiół trzeba i tak ręcznie wyciągnąć.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2013-10-09 00:40:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Oct 2013 22:52:16 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
    > jednorazowe wyczyszczenie pieca.
    >
    > Oczywiście, grubszy popiół trzeba i tak ręcznie wyciągnąć.

    Dzięki. Szukam takiego, aby móc nim efektywnie posprzątać rozsypany
    popiół=pył na zewnątrz pieca oraz wyciagnąć drzewny popiół z kominka; sadzę
    z pieca c.o. i kanałów już niekoniecznie. Twój daje radę?

  • 7. Data: 2013-10-09 11:12:38
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    Ikselka wrote:

    > Ktoś ma i stosuje? - proszę o recenzję sprawdzonego przez siebie modelu.

    Cześć.

    Ja mam odkurzacz "przemysłowy" Karcher WD 3200 (do nabycia w marketach
    budowlanych za 200zł). Jest naprawdę świetny do wszystkiego. Używałem go
    przez całą budowę do odkurzania pyłów i innych syfów.

    On ma w środku dwa filtry - tego workowego nie trzeba używać, ale raz
    spróbowałem bez i bardzo szybko zapchał mi się ten drugi okrągły więc zawsze
    używam worków. Filtr workowy wywalam jak odkurzacz się zrobi za ciężki do
    noszenia (raz na pół roku?), jeszcze nie udało mi się go tak zapełnić żeby
    odkurzacz słabo ciągnął a uzywam go do wszystkiego.

    Kominek nim odkurzyłem raz. Problem w tym, że przy kolejnym odkurzaniu smród
    starego popiołu z worka rozniósł się w całym salonie więc zrobiłem sobie
    prefiltr wodny: puszka po farbie 10 litrów w pokrywie dwie dziury z
    wklejonymi (distal) gumowymi redukcjami kanalizacyjnymi fi 32 i 25. Nalewam
    1/3 wody, przez 25 wkładam peszel tak żeby był zanurzony w wodzie, rura
    odkurzacza pasuje do 32;-) Taki filtr wodny łapie wszystko co przez niego
    przelatuje. Jedno ulepszenie, które muszę zrobić to osłona (daszek) na
    wejście odkurzacza, bo podejrzewam, że wciąga wychlapywaną z dna wodę.

    Pozdro
    Sebastian

  • 8. Data: 2013-10-09 11:45:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Oct 2013 11:12:38 +0200, Sebastian Rusek napisał(a):

> [...]
    > przelatuje. Jedno ulepszenie, które muszę zrobić to osłona (daszek) na
    > wejście odkurzacza, bo podejrzewam, że wciąga wychlapywaną z dna wodę.

    DZIĘKI - zatem kupię jakiegoś Karchera tego typu, bo po co wykładać ponad
    1000 zł, jak można 200-300 i ewentualnie kupić za jakiś czas nowiutki :-)

  • 9. Data: 2013-10-09 14:59:22
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > DZIĘKI - zatem kupię jakiegoś Karchera tego typu, bo po co wykładać ponad
    > 1000 zł, jak można 200-300 i ewentualnie kupić za jakiś czas nowiutki :-)

    Ja tam zamiast karchera w końcu wziąłem jakiegoś sparky za ponad 300.
    Przekonała
    mnie informacja o możliwości odkurzania drobniejszego pyłu. Pewnie obydwa
    by padły od tego tak samo szybko ale producent sparky tego nie zabrania
    w instrukcji i podobno nie robi z tego powodu żadnych problemów jeśli
    chodzi o gwarancję. Przy karcherach podobno takie reklamacje są bardzo
    często odrzucane.

  • 10. Data: 2013-10-09 15:53:52
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    chochlik_drukarski wrote:

> [...]
    > w instrukcji i podobno nie robi z tego powodu żadnych problemów jeśli
    > chodzi o gwarancję. Przy karcherach podobno takie reklamacje są bardzo

    Szczerze powiedziawszy nie pamiętam co dokładnie było w instrukcji mojego
    Karchera. Pamiętam, że pisali żeby do odkurzania pyłu koniecznie używać
    dodatkowego filtra-worka, używam go zawsze, bo ten cylindryczny filtr się
    bardzo szybko zapycha (testowałem w użyciu "domowym"). Mam ten odkurzacz
    prawie 1.5 roku i nie mam z nim żadnych problemów a odkurzam dosłownie
    wszystko: pył po szlifowaniu gipsu i drewna, pył po wierceniu w cegłach, pył
    i drobne kawałki betonu po kuciu, trociny, piach, czasem wodę jak mi piwnicę
    zaleje (oczywiście filtr workowy trzeba wcześniej wyjąć;).

    Przypomniałem sobie o drobnym minusie: giętka rura zaraz przy wejściu do
    odkurzacza ma lekkie zwężenie i jak się wciągnie większy kamień to potrafi
    się tam zaklinować. Na szczęście tą samą rurę można podłączyć z drugiej
    strony odkurzacza i zwykle to pomaga, ale nie polecam stosowania tej metody
    w domu;)
    Podłączanie rury z drugiej strony ma też drugi plus: szybkie pompowanie
    materacy:)

    --
    Pozdro
    Sebastian