    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Jul 2013 18:10:20 -0700 (PDT)
    <f...@g...com>
    <d...@g...com>
    <51ebae17$0$1458$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <wjxtiza73qge.y1tvhcptc7fq$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    <1...@g...com>
    <f...@g...com>
    <3...@g...com>
    <f...@g...com>
    <6...@g...com>
    <c...@g...com>
    <8...@g...com>
    <7...@g...com>
    <4...@g...com>
    Subject: Re: Odmienne podejście do budowania.
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 00:58:20 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    takimi co na kredyt zbudowali. Są jeszcze tacy co odśnieżać ulice przed domem muszą.
    Jak tylko zima się zaczyna wysyp takich tematów.

    > A pogadaj z takimi co wynajmuja! Musza placic swojemu panu, remontu zrobic
    >
    > nie moga bo szkoda w nieswoje ladowac, a pan moze w kazdym momencie przyjsc
    >
    > i powiedziec "wypierdalaj czarnuchu, znalazlem sobie lepszego sponsora" -
    >
    > ci to dopiero maja przesrane, ciagle w stresie :)
    >
    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    I znowu ktoś kto nie ma zielonego pojęcia jak ten od ulicy Orlej zabiera głos.
    Wynajem mieszkań to kawałek poważnych usług. Są dwa rodzaje najmu. Najem okazjonalny,
    Kowalski wynajmuje swoje mieszkanie Malinowskiemu. Poczytaj na czym polega i co ma do
    roboty w takim przypadku notariusz. I najem będący działalnością gospodarczą. Ktoś ma
    kilka domów z mieszkaniami i je wynajmuje. W pierwszym przypadku prawie zawsze
    wynajmuje się mieszkanie w pełni wyposażone. Szafy, telewizory, pralka automatyczna
    zmywarka itp już w nim są. Ktoś z rodziny wynajmuje w ten sposób mieszkanie w
    Warszawie. Czynsz za ok 40m2 2000złotych. Druga forma to wynajmowanie mieszkania
    pustego. Są w nim podłogi, instalacje, kuchenka, łazienka i toaleta z podstawowymi
    urządzeniami. W pierwszym przypadku podpisuje się umowę na czas określony i warunkiem
    zawarcia umowy jest wskazanie przez najemcę miejsca do którego się przeprowadzi po
    wygaśnięciu umowy. W przypadku gdy najemca płaci umówiony czynsz i nie dewastuje
    mieszkania wymówienie umowy przez właściciela przed jej zakończeniem jest praktycznie
    niemożliwe a przynajmniej nie opłacalne. W drugim przypadku lokator nabiera praw
    jakie gwarantuje mu ustawa. Jeśli płaci czynsz i nie dewastuje mieszkania wymówienie
    takiej umowy bez stosownego porozumienia stron jest niemożliwe. Najemca ma w tym
    zakresie więcej praw. Może wymówić umowę. Wynajmujący nie ma najmniejszej szansy.
    Maksymalna wysokość czynszu jest regulowana przez państwo, nie może być wyższy niż 3%
    wartości odtworzeniowej. Jeśli by z jakiś względów spadła wartość odtworzeniowa to
    czynsz z mocy ustawy będzie musiał być obniżony. W praktyce oznacza to niezmienność
    stawki czynszu przez wiele lat. A co jak nie płaci czynszu albo (i) dewastuje? Bez
    wyroku sądu się nie da nikogo wyrzucić. Żeby eksmisja mogła dojść do skutku w takim
    przypadku gmina musi wskazać mieszkanie zastępcze. Wynajęcie w Łodzi mieszkania z
    normalnym czynszem nie jest łatwe. Normalny w Łodzi to od 6 do 15 zł/m2. Właściciele
    boją się wynajmować ludziom bez rekomendacji. Przejechał się na takich co wynajęli i
    nie mogli się ich latami pozbyć bo nie płacili czynszu. Nawet w przypadku gdy najemca
    pójdzie do więzienia, znam taki przypadek, sąd pomimo nie płacenia czynszu nie
    zgodził się na eksmisję. Od pięciu lat stoi ładne mieszkanie i właściciel budynku nie
    może do niego wejść tak żeby było to zgodne z prawem. Czy najemca może robić
    ulepszenia i remonty. Oczywiście. Ma prawo do odliczania w czynszu udokumentowanych
    wydatków jakie poniósł. Oczywiście na remont lub ulepszenie zgodę musi wyrazić
    właściciel. Nigdy nie miałem z tym problemu. Nowe okna, ocieplenie stropu, wymiana
    drzwi wejściowych, naprawa podłóg. Za to wszystko zwrócił mi właściciel w czynszu.
    Takie wypierdalaj, jak piszesz, dla najemcy jest możliwe tylko w przypadku
    wynajmowania w szarej strefie i może skończyć się dla właściciela mieszkania sporą
    karą z US. Szybciej można dom stracić przez jakieś działania w stylu nie spłacony
    kredyt, wysoką karę z US niż być wyrzuconym z wynajmowanego mieszkania.