eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOdpadający tynk - baranek na balkonie. Jak to zaklajstrować? › Re: Odpadający tynk - baranek na balkonie. Jak to zaklajstrować?
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odpadający tynk - baranek na balkonie. Jak to zaklajstrować?
    Date: Tue, 25 Jul 2023 15:07:43 +0200

    W dniu .07.2023 o 20:55 Krystek <u...@k...art.pl> pisze:

    > Zabrałem się za porządkowanie mieszkania należącego do członków rodziny.
    > W mieszkaniu nigdy nie było większego remontu, ale na razie co innego
    > spędza sen z powiek. Na pierwszy ogień poszła próba zabezpieczenia
    > balkonu przed gołębiami, które obsrały go dokumentnie. Kupiłem siatkę,
    > by zabezpieczyć balkon przed wlatywaniem ptactwa, bo czyszczenie go nie
    > miałoby sensu, gdyż po sprzątaniu po kwadransie znowu by przyleciały.
    >
    > Jednak na suficie stropu balkonu pęka i odpada tynk. Ocieplanie budynku
    > było robione jakieś 15 lat temu przez spółdzielnię (na elewacji jest
> [...]

    Ten tynk tak wygląda, bo powyżej jest nieszczelna izolacja lub/i źle jest
    zrobione odprowadzenie wody opadowej.
    W zimie ta wilgoć zamarza i odspaja tynk.
    Co byś nie robił od spodu to po sezonie będzie tak samo.
    Jak chcesz aby to jakoś wyglądało to skuj to do czysta i pomaluj farbą "na
    wilgotne ściany"
    np: https://www.noxan.pl/elewacje/farba-na-wilgotne-scia
    ny.html
    Chodzi o to, że ta farba złapie się tynku ale pozwoli wyjść wodzie -
    będzie Ci kapało z sufitu :-)

    Nie tynkuj tego bez rozwiązania problemu u góry, to syzyfowa praca.

    TG