  • Data: 2016-09-18 15:08:02
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.09.2016 14:12, Budyń wrote:

    > czy ja dobrze rozumiem ze ty przewodnictwo cieplne próbujesz tłumaczyc nie modelem
    kinetyczno-molekularnym tylko oddziaływaniami elektromagnetycznymi?

    Oczywiście. To jest wszystko elektromagnetyzm. Wszystkie teorie powyżej
    to tylko leniwe sposoby wyjaśnienia zagadnień fizycznych.

    > taaak, słyszałem. Ale nie wierze w energie próżni. Zdaje sie ze fizycy za bardzo
    sie przejeli zasadą nieoznaczonosci. Dla idealnej prózni jest równiutkie zero.

    Energia próżni bierze się z tego, że każdy rodzaj oddziaływania
    wynikający z modelu standardowego ma swoje pole oddziaływań. Tak jakbyś
    był naraz utopiony w polu elektronowym, fotonowym, gluonowym czy polu
    Higsa. Ich jest znacznie więcej.

    Takie pole przenika czasoprzestrzeń i nas wszystkich. Energia takiego
    pola może zmieniać się tylko w dyskretnych paczkach, które są
    wielokrotnościami stałej Plancka.
    Generalnie aby wytworzyć ładunek elementarny trzeba dostaczyć energii
    abu przesunąć pole ale są pola, które oscylują bez dostaczania energii.
    Np pole Higsa wiruje na tym samym poziomie energetycznym przez co nie
    wymaga dostarczania energii. Wiruje nie w przestrzeni 3d czy 4d ale w
    przestrzeni określonej energią potencjalną i wartościami tego pola. Ten
    stan nazywa się kondensatem o niesprecyzowanej energii ani ładunku gdzie
    minimalna energia musi być >= h .

    Ponieważ to pole krąży po okręgu to można powiedzieć, że zachowuje się
    tak jakby miało moment pędu i energię kinetyczną ruchu po okręgu.
    Wprawione w ruch nie pobiera energii ale ma energię kinetyczną, która
    jest właśnie minimalna energią próżni, a ta rotacja jest nazywana
    cząsteczką elementarną. To nie są żadne pociski tylko wiry pola w
    przestrzeni jego energii i wartości tego pola E(wartość pola).

    Np.
    Pole fotonowe, odpowiedzialne za fale radiowe, ciepło, światło czy
    promieniowanie, to coś co powstało po wielkim wybuchu i ono jest,
    istnieje. To jest właściwość natury.
    Pole fotonowe przenosi oddziaływania ale tylko może zostać wzbudzane
    przez fermiony posiadające ładunek elektryczny.
    Np elektron poruszający się z przyspieszeniem może wyemitować kwant
    energii czyli foton, inaczej cząsteczkę elementarną. Ale nie jest to
    pocisk, kulka tylko zafalowanie pola fotonowego.

    Fotony na szczęście nie oddziałują z polem Higsa, bo gdyby istniał
    kondensat, który dawał by i odbierał hiperładunek fotonom to miałyby
    masę, a to by dla nas zdrowe nie było, by nas zabiły. A foton nie
    wymienia hiperładunku z kondensatem Higsa lub jakimkolwiek innym gdyż
    porusza się z prędkością światła i dla niego czas jest zamrożony więc
    nie może wymieniać hiperładunków lecąc w czasoprzestrzeni.