  • Data: 2016-09-18 21:37:06
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.09.2016 20:31, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nie odpowiedziałeś mi na pytanie skąd przepięcia mogą się wziąć jeżeli
    > jest instalacja odgromowa, a skrzynka elektryczna zawiera w sobie
    > zabezpieczenia przepięciowe? - tak jest napisane w warunkach podłączenia.

    Skrzynka elektryczna nie zawiera nic co łapie przepięcia. Będziesz tam
    musiał sobie sam zamontować odgromnik typu 1

    Natomiast drugie zabezpieczenie typu 2 zamontujesz w rozdzielni u siebie
    i ono wymaga niskiej rezystancji krótkiego przewodu do ziemi.
    W sumie nawet nie wiadomo czy jest miejsce na ochronnik przy liczniku.
    Pewnie nie i trzeba będzie dwa stopnie ochrony zrobić za licznikiem.
    Będzie to wymagać odgromników skoordynowanych lub zwykłych ale z
    dławikami sztucznie wydłużającymi linię o 15m aby falę przepięciową
    ograniczać na indukcyjności. Zanim popłynie prąd to energia jest
    gromadzona w polu magnetycznym a następnie przeciwstawia się (impede =
    przeciwstawiać stąd nazwa impedancja) przepływowi prądu.

    Przepięcia się biorą z uderzeń pioruna w linie energetyczne, w
    transformatory i domy sąsiadów.

    Jak walnie w Ciebie to to dopiero będzie kłopot ale częściej wali w
    innych statystycznie niż w nas.

    Jest rok 2016, przypominam Ci, że to epoka elektroniki do potęgi i
    pozostawienie urządzeń bez ochrony doprowadzi, że je będziesz tracił,
    popali kable w żyrandolach, zespawają się żyły.

    Zakład energetyczny niczego nie zapewnia. To jest ściema. Tam będzie
    licznik i bezpiecznik C25.

    Nie próbuj szukać wytłumaczenia na fuszerki jakie już masz. Teraz
    troszkę dopłacisz za przygłupa elektryka i budowlańców. A tak nic by nie
    kosztowało. Troche styropianu więcej.
    Skoro nie wiesz co wpisali z ZE w warunki przyłączenia to znaczy, że w
    ogóle nie było tematu na budowie.

    I pamiętaj, że kierbud pręcej dostanie działkę od ekipy niż stanie po
    Twojej stronie. Kierbudzi generalnie mają to w dupie i prawdopodobnie
    sami nie wiedzą.

    > Napisałem że pierwszą warstwę ceramiki zasypię perlitem. Ten styropian
    > od wewnątrz to o jakiej oszczędności mówimy 2%,5%,10%?

    Może nawet nie zasypuj perlitem. Jeżeli uszczelnisz ten dolny mostek
    termiczny, otynkujesz porotherm z zewnątrz, styropian przykleisz na
    ramkę, zrobisz dobrze szczyty, zrobisz sufit i skosy jak należy to razem
    zejdziesz o 50%.
    Myślę, że 50kW/m2/rok uzyskasz. A tak będziesz miał ponad 100 i w mroźne
    dni będzie wszędzie zimno.

    Przypatrz się, że styropian nie tylko okleja ścianki z bloczków od
    środka ale też dylatuje chudziak i daje ciągłość styropianowi podłogi
    temu pod wylewką.

    Chyba nie chcesz skończyć z fuszerkami jak Liściasty?

    > A tak myślę, ten styropian od wewnątrz to nie będzie zatrzymywał wilgoci
    > na ścianie? Przecież z tego powodu nie zaleca się ocieplania murów po
    > obu stronach.

    Mylisz pojęcia. Fundament to nieogrzewane mostki termiczne, tak samo jak
    wewnętrzne ściany nieogrzewanego garażu i tak samo jak ściany szczytowe,
    murłaty i wieńce.