    Subject: Re: Odpływ w garażu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <57dd28d5$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrjcm6$d4u$1@node1.news.atman.pl>
    <57dd3de4$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrjnt0$ocs$1@node1.news.atman.pl>
    <57dd8fb0$0$12541$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <57dddf24$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <57dde411$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrmg76$bb$1@node2.news.atman.pl>
    <57decbe3$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrmmhj$pok$1@node1.news.atman.pl>
    <57deece3$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrmuh8$ej8$1@node2.news.atman.pl>
    From: KIKI <n...@e...il>
    Date: Mon, 19 Sep 2016 00:12:32 +0200

    On 18.09.2016 22:47, Mateusz Bogusz wrote:

    > To warto dawać perlit czy nie?

    Nie robić, przemyślałem to.
    Nieruchome powietrze chyba lepiej izoluje.

    http://www.materialy.budowlane.edu.pl/Wsp%C3%B3%C5%8
    2czynnik_przewodzenia_ciep%C5%82a

    Ocieplisz to przejście w fundament, fundament od środka ile się uda i
    oddylatujesz chudziak. Tam wg tego rysunku co omawialiśmy.
    W innych miejscach piszą, że perlit ma nawet 0.05 a powietrze 0.025.

    Mają porotherm oprzeć na fundamencie bez wysunięcia, bo i nośność
    spadnie i napuszczą tam powietrza. Czasem tak robią. A wewnętrzne ściany
    działowe to radzę jednak z Ytonga. Jak ich dotkniesz jak zamieszkasz to
    zrozumiesz.

    Zostaw te chudziaki na za tydzień. Jednego postaw niech robi poprawki, a
    reszta niech robi co musi. Wężem wlejesz beton przed stropem. Nawet po
    stropie wlejesz oknami.

    > Koszt na oko oceniam 1k-2k.

    To ostatni głupi wydatek mam nadzieję.
    Kup styropian i niech go do samej góry dociągną żeby stanowuł dylatację
    chudziaka. Na równo ze ściankami fundamentu.

    > Tam coś mi nie pasuje. Jest "podsypka piaskowa" (jak u mnie), potem
    > ocieplenie podłogi na gruncie, podkład betonowy (chudziak?).
    >
    > Jeżeli ten trzeci to chudziak, to co to za ocieplenie poziome między nim
    > a piachem? Tego też mi brakuje?

    Brakuje.
    Wiesz jak mi podłoga zimnem wali?
    Ty masz celować w ten obrazek po lewej. Nie zrobisz do końca od wewnątrz
    do dołu na ścianach, za dużo by było kopania. A może się powstrzymasz i
    przemyślisz do czasu stropu zanim te chudziaki wylejesz.

    Jeszcze raz przypominam, że ciepło rozchodzi się przez promieniowanie
    elektromagnetyczne. Atom pobiera emituje kwant energii czyli cząsteczkę
    elementarną i przekazuje sąsiedniemu. Ciepło ucieka jak po radiatorach.

    Połowa winy jest wykonawców, a połowa Twoja. Na nich nie masz co liczyć.
    Trzeba było wpisać takie hasła jak uziom fundamentowy czy ocielplenie
    tego czy tamtego.