  • Data: 2009-07-13 19:41:36
    Temat: Re: Odrdzewianie marmuru
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jd. <j...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Plamy się w marmur wgryzają międzykrystalicnie, więc niekoniecznie
    > szlifowanie na 1mm je usunie.
    > Można spróbować wybielaczem "tlenowym" (Vanish), jak to nie pomoze to nowy
    > blat zamówić niestety...

    Vanishem, lub jeszcze lepiej perhydrolem powinny zejść plamy z kawy. Trzeba
    się wprzódy upewnić że blat po poplamionu już nie był czymś
    impregnowany/pokryty, i czy nie jest normalnie tłusty. Ponieważjak
    jużwspomniano wyżej plamy siedzą nie tylko na powierzchni a też dość głęboko w
    kamieniu, perhydrol musiałby posiedzieć na plamie dłużej i tu nie wiem jak to
    zabezpieczyć przed wyparowaniem, może folią PE po prostu?
    Plamy z rdzy usuwa się cytrynianem tylko nie pamiętam czego ;) poszukaj na
    stronach dla "gospodyń".
    pzdr., PB