  • Data: 2017-08-22 22:40:07
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 22:13:55 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Ale jednak sporo. Znaczną część można by sobie darować, gdyby tylko nie
    > lać raz już podgrzanej wody w ścieki, a odpompować z niej ciepełko.

    Trzaby Budynia spytać jak to w praktyce wychodzi.

    > Nie, nie taka to znowuż przesada. Płytko tam ta ropa jest. U nas zresztą
    > też Łukasiewicz z kumplami kopali płytkie studnie i oleum się lało aż miło.
    > Ale Araby mają tego w dodatku dużo, raj dla naftowiertów.

    A co mnie tam Araby. Mi obiecywali wungiel brunatny na 80m, a jak dłubali
    to ino błocko leciało. Bym sobie tego wungla ukopał i miał ogrzewanie.
    A tak myślał indyk o węglu.

    > No chociażby to odpuszczanie sobie energii kranówy. Rekuperację powietrza
    > każdy uznał za obowiązkowy punkt programu, a wodę, to tylko jeden Budyń.

    To u nas. Niemiaszki np. mają już takie cusie montowane na gotowo.

    > Ja czuję pewnien psychiczny dyskomfort, gdy wychodze z wanny i wylewam
    > pozostały po mnie kompot. Dyskomfort większy niż pry otwieranu okna celem
    > przewietrzenia.

    Można się tylko wietrzyć, nie trzeba się myć.

    Taki wymiennik na ścieki to trzeba zakontraktować na etapie fundamentów,
    ja nie pomyślałem i teraz ciut za późno. Chyba że odkopię rurę ściekową
    i jakoś ją owinę wężownicą... Pomyślę o tym jak się dorobimy kanalizy.

    L.