    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 12 Feb 2014 11:48:31 -0800 (PST)
    Subject: Re: Oferta na solary dla domku jednorodzinnego
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2014 18:51:14 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Zgaduję, że na wykresie jest pompa ciepła grunt-woda, a nie
    >
    > powietrze-woda. Ta druga zimą raz daje raz nie daje.
    >

    > Ta pierwsza za to kosztuje 3x więcej a od solara 8 razy więcej.
    >

    > Wniosek jeden: opłaca się ogrzewać gazem. ;)
    >

    > A przy okazji - czytałem, że w małym dobrze ocieplonym domu opłaca się
    >
    > ogrzewać prądem, bo instalacja grzewcza jest na tyle tania, że sama
    >
    > różnica w jej cenie zwraca się dopiero po wieeeelu latach. Prawda to?
    >

    > --
    >
    > MN

    Tanie pojęcie względne. tanie to są chińskie grzejniki konwekcyjne ( niedawno kupiłem
    za 39 złotych grzejnik 450+850W bardzo przyzwoicie grzejący i utrzymujący temperaturę
    z dokładnością 1 stopnia) i termowentylatory (najtańszy jaki widziałem 29 złotych).
    Żeby wykorzystać dwie taryfy potrzebne są piece akumulacyjne. Tanie nie są, tak od
    1600 złotych. To jak kupić kilka akumulacyjnych to dycha pęknie. W małym domku z
    normalnym CO pewno można się bez pieca w takiej kwocie zmieścić i jeszcze coś
    zostanie jak nie kupować kaloryferów malowanych farbą ze złotym pigmentem i nie
    zalewać instalacji żubrówką na wypadek zamarznięcia. Polska to duży kraj i są w nim
    strefy gdzie trzeba ostro grzać, ale są i takie o łagodniejszym klimacie. W tym roku
    tu gdzie mieszkam raptem było kilkanaście dni bardzo zimno. Przy takich warunkach
    według mnie optymalne było by grzanie podłogówką napędzaną pompą ciepła powietrze
    woda. A na zimne dni jakieś rozwiązanie awaryjne. Jak bym miał to robić nisko
    budżetowo to nie kupował bym pompy co na niej napisane że do CO i że jest super
    hiper. Tylko kupił bym tanią pompę do grzania wody w basenie. To takie same pompy z
    takim samym czynnikiem. W nich jest w tej chwili najlepszy stosunek jakości do ceny.
    Nawet jak by w nich wychodził średniorocznie COP na poziomie 2 to przy dwóch taryfach
    było by sporo taniej niż gazem.