    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ogórki obieracie od kwiatu czy od łodygi?
    Date: Sun, 13 Dec 2020 02:23:50 +0100

    Lisciasty napisał:

> [...]

    To nie takie proste, jak może się wydawać. Przypadki ekstermalne (znam!)
    potrafią przez długie godziny dowodzić, jaką marnością nad marnościami jest
    Forma, w której mieści się Ważna Treść. Na nic tłumaczenia, że jeśli widać
    błąd na błędzie, spacje przed przecinkami i ogólny nieład w tekście, to
    nikt do Treści nie dotrze, bo go sam widok odrzuci. Oni nawet wiedzą o tym,
    że dla większości ludzi zapoznanie się z krótkim tekstem to kwestia kilku
    sekund. Pod warunkiem, że jakoś on wygląda. Im zajmuje to minuty (mimo
    niewątpliwie posiadanej inteligencji), niezależnie od tego, jaką formę
    przyjęły umieszczane po kolei literki. Cóż, choroba to choroba.

    > Kto z młodymi aspergerowcami po psychologach i poradniach biega ten się
    > w cyrku nie śmieje :/

    Co teraz w poradniach radzą? Moi znajomi poradnicy zawsze mówili, że nie
    należy wychowywać dzieci, trzeba wychowywać przyszłych dorosłych. Dziecku
    wiele może pomóc zaświadczenie czy inna bumaga, ale w świecie dorosłych
    to już nie funkcjonuje. Niewidomy brak wzroku kompensuje innymi zmysłami,
    aspergerowiec lub inny dyslektyk musi przyjąć podobną strategię i też się
    tego nauczyć. Inaczej resztę życia spędzi na dawaniu rad, jak powinien być
    urządzony świat, w którym żyją sami aspergerowcy i dyslektycy.

    --
    Jarek