  • Data: 2013-03-25 19:03:48
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba> szukaj wiadomości tego autora

    "forestdumb" napisał:

    > Zrob kalkulacje, grzejnik dodatkowy moze byc typu kanalowego (ale sa
    > drogie). W znanych mi mieszkaniach podlogowka w calym salonie spokojnie
    > wystarcza.

    Grzejnik kanałowy wrzucono przy wyjściu na ogród. Przed drzwiami.
    Mam (albo będę miał) więc taką sytuację, że w jednym pomieszczeniu
    ("salonokuchnia" kształtu L) mam w kuchni podłogówkę, na "wprost" przed
    wyjściem na ogród grzejnik kanałowy i w "L-ce" grzejnik pod oknem.

    > Troche pozno, nigdy nie jest za pozno ale koszta roboty :/ Nigdy po
    > wprowadzeniu juz sie tego nie podejmiesz. Ostatni dzwonek i tak juz po
    > czasie ale szanse masz :)

    No właśnie chyba te koszty jednak przeważą :/ Do kredytu trzeba jakiś wkład
    własny dodać, więc kurczą się środki na wykończenie. Te oszczędności (nie
    liczę wygody/komfortu) powstałe przy ewentualnym ograniczeniu kosztów
    ogrzewania podłogówką pewnikiem nie będą tak kolosalne, żeby koszty demolki
    stanu obecnego i zakładanie podłogówki zwróciły się szybciej, niż za jakieś
    12-15 lat (strzał z sufitu)

    > Doprowadz chociaz rury od rekuperacji przynajmniej na pietrze (sypialnia i
    > pokoje ale i dol zrob jak kasy starczy).

    Muszę poczytać, co to za czort ;-)

    Dzięki