  • Data: 2013-03-25 22:08:14
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    uzytkownik wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tylko z tego powodu, ale także i z tego powodu, że rozkład
    > temperatur jest całkiem inny.
    > Wystarczy tylko spojrzeć na te rysunki:
    >
    > Rozkład temperatur przy ogrzewaniu grzejnikowym
    > http://www.dom.pl/wp-content/uploads/2010/10/rozklad
    -temperatury-co.jpg

    > Rozkład temperatur przy ogrzewaniu grzejnikowym
    > http://www.dom.pl/wp-content/uploads/2010/10/rozklad
    -temperatury-ogrzewanie-podlogowe.jpg

> [...]
    > i nogi zimne, zaś przy podłogówce pod sufitem będziesz miał ok. 21
    > stopni.
    >
    > Tak samo jak i przy podłogówce.
    > Co ciekawsze, podłogówka w tym przypadku będzie reagowała natychmiast
    > na to dodatkowe ciepło, obniżając moc grzewczą, bo takie są prawa
    > fizyki. Tu chodzi o tzw. samoregulację podłogówki wynikającą z praw
    > fizyki, a konkretniej przepływu ciepła, który jest możliwy tylko
    > wtedy, kiedy występuje różnica temperatur.
    > Zaś w przypadku grzejników w mieszkaniu zrobi się zbyt ciepło, zanim

    Dodam jeszcze że podłogówka robiąc tę poduchę ciepłego powietrza przy
    podłodze bardzo fajnie blokuje wianie od otwartych drzwi w zimie.

    U mnie jest salon z wejściem prosto z pola ;-) i otwarcie drzwi nawet
    podczas 20 st mrozów nie powoduje że po pokoju zaczyna dmuchać zimnym. Przy
    ogrzewaniu cyrkulacyjnym (grzejniki) otwarcie drzwi powoduje zaciągnięcie
    przez cyrkulację zimnego powietrza i skuteczne dmuchanie zimnym po całym
    pomieszczaniu.

    Kolejnym jednym czynnikiem pozytywnym jest brak roznoszenia kurzu po domu,
    kurz opada na podłogę gromadząc sie zgrabnie w postaci kotów, rach ciach
    odkurzaczem i po kurzu. Grzejniki skutecznie roznoszą kurz po całym domu.

    Ostatni czynnik to wysuszanie powietrza. Niestety ale grzejniki koszmarnie
    wysuszają powietrze w domu, trzeba naprawdę solidnie nawilżać, podłogówka
    przez to ze ma niską temperaturę znacznie słabiej suszy powietrze.