    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Date: Thu, 28 Mar 2013 21:28:11 +0100

    >To świadczy o tym jakich mamy w Polsce fachowców. Takich że zamiast im
    >zlecać robotę trzeba robić samemu.

    Mamy bardzo dobrych fachowców ...

    Jednakże wielu co sie buduje nie szuka fachowców ...

    Oni szukają najtańszych ludzi którzy wykonanają to najtaniej i myślą że Ci
    co oferują usługi o 50% taniej niż inni są tak samo dobrzy co Ci najdrożsi ,
    a w większości tak nie jest ...

    Ja miałem kilku fachowców.
    KIlka lat temu płytkarza. Czekało się na niego miesiące , tyle miał roboty.
    Facet z polecenia. Kładł płytki idealnie , potem sprzątał po sobie , czysto
    , zero zniszczeń , pełne poszanowanie , w razie jakiś problemów od razy
    przyjeżdzał i poprawiał , choc nie było powodów bo nic się nie działo ...

    O reszcie fachowców napisałem w innym poście , nie chce mi sie znów tego
    pisać :)

    > Znam co najmniej kilka osób które w Polsce wyleciałyby z pierwszej budowy
    > a za granicami naszego kraju sobie radza i im płaca.A fuszerkę odwalaja
    > jszcze większą jak w Polsce. I >raaz kleją kafelki za chwile hydraulika za
    > cwile malarz. Takie omnibusy. Mój rodzony kuzyn np.- uwierz mi że nie
    > potrafił sam złożyć najprostszych mebli z IKA. Od 3 lat w Szwecji
    >pracuje w firmie budującej drewniane domy.

    Być może w tym jest dobry ,może to co tam wykonuje robi poprawnie ?
    Nie ma omnibusów. Pamiętam kiedyś mi jeden gościu powiedział takie coś co
    jest prawdą ...

    Jeśli ktoś mówi że zna się na wszystkim to ... nie zna się na niczym i ...
    takich ludzi nie zatrudniał ...

    W firmie której pracuje (informatyka) , mamy różnych specjalistów , jedni są
    programistami , inni robia przy wsparciu , inni są administratorami i itd i
    dopiero cała firma potrafi oferować pełną obsługę informatyczną firm. Nie ma
    omnibusów. Są fachowcy bardzo dobrzy w swoich dziedzinach i po połączeniu ma
    się pewnośc że bedzie wszystko wykonane idealnie.

    >I opowieści o grzybkach które są mniej stabilne od esek i się wypinają;)

    Gościu robi to od kilkunastu lat.
    Powiem tak ESki są skręcane na śruby. Dodatkowo pracują we wszystkich
    kierunkach i lepiej rozprowadzają siły i naprężenia.
    W grzybkach połączenia są sztywne ...
    Dodatkowo sprzedawane tanie profile i grzybki są z cienkich blach i nie tam
    odporne na deformacje ...

    Dodatkowo na grzybkach robi sie dużo szybciej i łatwiej.
    Grzybki wymyślono po to aby było szybciej i łatwiej instalatorowi.

    Wszystko co jest skręcane jest napewno dużo pewniejsze i wytrzymalsze niż
    coś co jest na wcisk ...

    >Kikiemu np. budowali fachowcy a jak wybudowali to można poczytać. Cud że
    >Kiki bez zawału do tej pory

    Wiesz co Kiki jak dla mnie jest nienormalny ...
    Pamiętam jak mi "doradzał" ...

    gdybym go posłuchał byłbym kilkadziesiąt tysiecy w plecy.
    Mój dom miał by dziurawy , miał się rozsypywać , po prostu armagedon.

    Okazało się że przeżył dwie zimy , mrozy do prawie -30 i nic nie przemarzało
    , w domu cieplutko , żadnych zacieków , spalanie węgla niskie ...
    Jak dla mnie oszołom , którego życiowym wyzwaniem jest szukanie co można
    poprawić po fachowcach , sądzę że wiele jego pomysłów nie ma żadnego sensu ,
    ale najważniejsze że mu pomaga ...