  • Data: 2009-04-03 07:26:34
    Temat: Re: Ogrzewanie-co wybrać?
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Maksymowicz <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Budowa rusza w maju. Teraz jestem na etapie wyboru ogrzewania. I po rozmowie
    > z instalatorem mam mały metlik. Zaproponował mi

    Ogrzewanie olejowe i gazowe a butli jest drogie w eksploatacji a poza tym
    drogie inwestycyjnie. Pompa ciepła - droga inwestycja ale może uda Ci się
    coś znaleźć, eksploatacja droższa niż podają w folderach reklamowych.

    Inne możliwości: kocioła na ekogroszek ale potrzebna porządna kotłownia i
    trochę sie brudzi, kominek z płaszczem wodnym.

    Jeżeli preferujesz wygodę to ogrzwanie elekrtyczne.
    Jest tanie inwestycyjnie bo instalację elektryczną i tak się tobi, trzeba
    tylko robić trochę lapszą. Za kasę zaoszczędzoną na wodnej instalacji CO i
    budowie kominów (bo oczywiście przy droższym nośniku energii jakim jest prąd
    decydujesz się na wentylację mechaniczną z reku) swój domek dodatkowo
    zabezpieczasz przed utratą ciepła:
    - na ściany minimum 20 cm styropianu z neoporem
    - ściany fundamentowe ocieplasz też ponadstandardowo albo robisz płytę
    fundamentową co likwiduje mostki cieplne na styku z gruntem
    - dach ocieplasz sobie też minimum 30 cm wełny i to tej lepszej
    - cieplejsze okna i drzwi
    - jak wspomniałem wyżej wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła
    - grzejniki akumulacyjne ładowane w tańszaj taryfie albo podłogówka
    akumulacyjna (z zatopionymi kablami grzewczymi) też ładowana w tańszej
    taryfie.
    - itp itd

    Takie ogrzewanie nie musi kosztować dużo drożej niż gazowe, szczególnie
    licząc mniejsze nakłady inwestycjne.