  • Data: 2021-01-07 10:42:39
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-01-06 o 20:38 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Równie dobrze mógłbym się przywalić, i przez 4 wątki klepać, że to
    > właśnie On nie ma tolerancji i się uwstecznił ewolucyjnie - idzie
    > ocieplenie klimatu a jemu 35 st. doskwiera i chowa się w jaskini.

    Podczepię się pod ten wątek, gdyż to druga najbardziej interesująca
    rzecz, którą zdarzyło mi się przeczytać na tej grupie (zaraz po opisach
    przyklejania kamyczków przed domem jakimś poxipolem, aby nie daj boże
    się nie ruszyły ze swojego Jedynie Dozwolonego miejsca).

    Rozumiem, że to całe ustawianie 23.0 st. na domowym termostacie (z
    dokładnością do pół stopnia) to tak naprawdę trening organizmu, coby być
    gotowym kiedy przyjdzie Wielkie Ocieplenie? Bardzo sprytne, sam nigdy
    nie pomyślałbym o tym. Swoją drogą, idąc tym tropem - czy w kontekście
    nadchodzących upałów, susz i klęsk wszelakich, życie w jaskini nie
    jest najlepszym możliwym rozwiązaniem? Nie wiadomo, co jutro będzie -
    może nawet zapaść światowa. Wówczas poleganie na warczącym, elektrycznym
    klimatyzatorze to takie sobie rozwiązanie.

    Powyższe jest oczywiście złośliwą zaczepką, ale tak poważniej mówiąc to
    z tym globalnym ociepleniem nie jest tak prosto. Nie podważam
    oczywiście jego istnienia, ale póki co u mnie wygląda tak:

    https://imgpile.com/images/7RMJdW.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMPrP.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMYv1.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMsUL.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMcix.jpg

    > Albo, że jest rozrzutny i nie dba o swoje stawy i na starość będę go
    > musiał leczyć ze swoich podatków. Zdrowie to najlepsza inwestycja na
    > starość.

    Z ostatnim zdaniem można się tylko zgodzić. Pierwsze to jakaś fantazja.
    Ludzki organizm potrzebuje bodźców, emulacji, ruchu i wysiłku.
    Siedzenie w gaciach przed komputerem kilkanaście godzin dziennie - a z
    twoich opisów wynika, że tak właśnie żyjesz - nie brzmi jak dobra
    inwestycja w zdrowie. Nie da się oszukać milionów lat ewolucji jednym
    termostatem za 50 zł.

    Mateusz